Když jim před pár týdny ukázal plány na nový hokejový chrám za Lužánkami, byli nadšení. A zároveň hokejoví veteráni Komety věděli, co za ně shrnuje bývalý brněnský obránce Jaromír Meixner: „Když si Libor Zábranský (šéf klubu - pozn. red.) za něčím jde, tak toho dosáhne.“
Plány a vizualizace nového domova Komety pro zhruba 12 tisíc diváků zveřejnila MF DNES. A po Brně se bleskově rozšířilo hokejové nadšení.
Jen v anketě na serveru iDNES.cz se návrh nového brněnského stadionu líbil více než šesti tisícům čtenářů. Na možnost „nelíbí“ ke včerejšímu podvečeru kliklo jen okolo čtyř stovek lidí. ̈
„Přestože jsem byl v Brně všehovšudy dvakrát, věřím, že místní by si takovou halu zasloužili. A kdyby se povedlo dokázat, že profisport si poradí i bez veřejných dotací, byla by to třešinka na dortu,“ napsal v diskusi Bohumil Procházka.
Plány se líbí i primátorovi
Právě financování, které by mělo být především ze soukromých zdrojů, je jednou z největších výhod projektu, na němž pracuje hokejový klub společně s investiční skupinou DRFG. A díky tomu se líbí i primátorovi Petru Vokřálovi (ANO).
„Pokud by v Brně vznikl hokejový stadion za soukromé peníze, jsme ochotní jednat, že město do záměru vloží pozemky za Lužánkami, na kterých by měl stát,“ konstatoval Vokřál.
Kometa za Lužánkami už v lednu sehraje extraligové dvojutkání pod širým nebem proti Plzni a pražské Spartě. Fanoušci, kteří si za 990 korun zakoupí vstupenku, zároveň přispějí na stavbu nového stadionu.
Klub chce také vytvořit nezávaznou registraci pro zájemce o permanentky na nový stadion. I podle toho se rozhodne, jak bude moderní aréna velká.
Anketa: Co říkáte na plány postavit moderní halu za Lužánkami?Jaromír Meixner bývalý obránce Komety Vladimír Nadrchal bývalý brankář Komety Leoš Čermák současný kapitán Komety |
„Za mě - proč ne. Půjdu, přispěju a zaregistruju se opravdu, ale opravdu rád,“ napsal na oficiálních internetových stránkách fanklubu jeden z fanoušků. „Navíc je super, že v nové hale by měl být dvoutisícový kotel na stání. To v dalších nových halách není,“ podotkl jiný brněnský příznivec.
Co doprava a parkování?
Nejvíce ale fanoušci diskutují o tom, jak nový hokejový chrám ovlivní dopravu a infrastrukturu u známého brněnského parku. Na celé záležitosti přitom projektantská firma A Plus, která kreslí i stadion, měsíce pracuje.
Díky speciálnímu mostu, který se potáhne od stadionu přes silnici do parku Lužánky, může řada fanoušků pohodlně dojít na hokej pěšky. Další most projektanti naplánovali z druhé strany, v ose z ulice Rybníček. Obě trasy tak poskytují dobré napojení na veřejnou dopravu.
A kreslí se i trasy pro auta. Už existuje podrobná studie městské firmy Brněnské komunikace, která řeší, jak k hokejovému a fotbalovému stadionu budou auta jednou najíždět a kde by tam mohla parkovat. Experti teď dokument aktualizují.
„Počítáme s tím, že mezi areály využijeme sdílená parkoviště. Teď je třeba dořešit, kdo je vybuduje. Pětistovka parkovacích míst bude přímo v útrobách nového stadionu,“ vysvětlil Patrik Tuza z firmy A Plus.
Pokud vše půjde podle plánu, dvanáctitisícová modrobílá masa by mohla na novém stadionu poprvé jásat za tři roky.