Na nalezeném kusu je napsané číslo. Ačkoliv nejde o sériové číslo součástky, i tak může výrazně pomoct s vyšetřováním. Podle australského ministra infrastruktury a regionálního rozvoje Warrena Trusse je na straně úlomku číslo BB670, které odpovídá číslu údržby. Truss uvedl, že si je „téměř jistý“, že jde o úlomek stroje z letu MH370.
Letecký mechanik společnosti Air Austral působící na Réunionu, který sám úlomek prohlížel, však uvedl médiím jiné číslo, a to 657-BB. Podle něj jde na základě tohoto čísla určit identifikace letadla a sám si je na 99,9 procent jistý, že jde o část z letu MH370.
Odborníci už včera uvedli, že nalezený kus je s největší pravděpodobností vztlaková klapka z křídla z Boeingu 777, tedy stejného typu stroje, jenž obstarával let MH370 (více o včerejším nálezu čtěte zde).
Podle australských úřadů pomohou s identifikací trosek i korýši, kteří jsou na nalezeném kusu kovu. Podle jejich analýzy půjde určit, jak dlouho byl úlomek ve vodě.
Utrženou kovovou část o velikosti dvakrát dva metry nalezli místní pracovníci ve středu na pláži a kontaktovali úřady, uvedla reportérka BBC na místě.
Pátrání po MH3708. března 2014 Let malajsijských aerolinií MH370 odletěl z Kuala Lumpur v 18:41 SELČ, do Pekingu, kam měl dorazit v 0:30 druhého dne. Malajsijské aerolinie však ztratily kontakt s letounem, který náhle změnil směr. 20. března Australské pátrací týmy našly na satelitních snímcích dva objekty v jižní části Indického oceánu. Po prošetření se ukázalo, že nejde o MH370 28. března Pátrací týmy se posunuly o 1 100 kilometrů severovýchodně - blíže k Austrálii. Podle analýzy rychlosti letu a směru letu to měla být přesnější oblast. 5 - 8. dubna Námořnictvo Austrálie a Číny zkoumalo signál, který podle nich vycházel z černé skřínky na mořském dně. Vedlo se rozsáhlé pátrání. 29. května Australské úřady uvedly, že signál nebyl z černé skřínky a místo, odkud vycházel, může být vyškrtnuto jako možná oblast dopadu. 26. června Oblast hledání se rozšířila na 60 000 čtverečních kilometrů v pruhu západně od Austrálie. Týmy začaly detailně mapovat mořské dno. 2015 16. dubna Australské, malajsijské a čínské úřady oznámily, že oblast pátrání se zdvojnásobí, pokud se nic nenajde. 28. července Na břehu moře u ostrova Réunion se našel úlomek letadla. Nález je o 6000 kilometrů východně od místa původního hledání. |
Malajsie již vyslala na místo nálezu na ostrově Réunion tým expertů. Malajsijský premiér Najib Razak upřesnil, že druhý malajsijský tým odcestoval do Toulouse na jihu Francie, kam budou objevené úlomky přepraveny ke zkoumání, zda patřily pohřešovanému stroji.
Média původně informovala, že objevený kus křídla byl už do Toulouse dopraven, ale agentura AFP večer s odvoláním na francouzské soudní zdroje napsala, že se tak stane až v sobotu. Soudní expertiza pak má být provedena během příštího týdne.
Pokud by úlomek skutečně patřil zmizelému malajsijskému boeingu, musel by urazit za posledních 16 měsíců opravdu dlouhou cestu. Réunion leží 600 kilometrů východně od Madagaskaru. Pátrací týmy však až doposud prohledávaly oblast o 6 000 kilometrů východně u západního pobřeží Austrálie.
Na stejném místě, kde se ve středu našel úlomek letadla, vyvrhlo ve čtvrtek moře velmi poškozený kufr. Objevil ho jeden z místních. Jestli kufr nějak souvisí s nalezeným kusem křídla však není jasné. Zprávu přinesl web linfo.re.
Neunáhlujte se, varuje Čína
Současná situace je velmi stresující pro příbuzné pasažérů letu. „Rodiny čekaly dlouho na nějakou zprávu a my pro ně stále nemáme nic pozitivního,“ zalitoval Truss.
„Část mě doufá, že to je z MH370, abych to mohla uzavřít a pohřbít řádně svého manžela, ale druhá část říká ,ne, ne, ne´ protože je stále naděje,“ řekla BBC žena jednoho z cestujících, Jacquita Gonzalesová.
Čínská vláda, která po celou dobu spolupracuje s Austrálií na vyšetřování neštěstí, je vývojem situace znepokojena a chce se více zapojit do vyšetřování. „Zaznamenali jsme, že zpravodajové neplýtvají časem na získání a ověření informací,“ rozhořčil se v prohlášení citovaném deníkem Guardian mluvčí čínského ministerstva zahraničí Hong Lei.
Letadlo s 239 lidmi na palubě zmizelo 8. března 2014 během letu z Kuala Lumpuru do Pekingu. Krátce po startu dramaticky změnilo směr a zamířilo nad moře mezi Malajsií a Vietnamem. I tak je podle něj „reálná šance“, že jde o část MH 370, která se dostala až na Réunion.