Před osmi lety přestoupil do týmu McLaren jako muž, který v F1 utnul nadvládu Michaela Schumachera. A od kterého se po dvou titulech u Renaultu čekaly u britské stáje další.
„Vyfasoval“ nejsilnější vůz, ale stejně se soužil. McLaren angažoval i neznámého mladíka Hamiltona. Pilota, kterého si od útlého věku vychovával a hýčkal, a když začal zajíždět výsledky jako Španěl, stal se protežovaným.
Alonso se bouřil, rozhádal s týmovým šéfem Dennisem, potopil tým jako svědek ve špionážní aféře, zle hleděl i na Hamiltona. Jejich „válka“ došla tak daleko, že titul jim vyfoukl třetí v řadě, Kimi Räikkönen, a ve stáji tak zbylo místo jen pro jednoho z nich. Pro Hamiltona.
Po jediném roce se Alonso vrátil do Renaultu, který mezitím ztratil dřívější lesk. Za dvě sezony přišly jen dvě výhry, z toho jedna pošpiněná úmyslnou nehodou kolegy Piqueta v Singapuru. Alonso ale dál od odborníků i soků slýchal, že je tím nejlepším pilotem. V zádech měl navíc bohaté mecenáše, kteří mu zajistili místo u Ferrari. Vyplatili Räikkönena, který musel odejít, aby Alonso pro Ferrari získal titul.
Dvakrát se o něj rval do posledního závodu, dvakrát marně. A tak když se italská stáj loni zmítala ve vnitřní krizi, on navzdory platné smlouvě „pláchl“ a vstoupil podruhé do téže řeky. Křivdy byly zapomenuty, McLaren ho upoutal staronovým spojenectvím s automobilkou Honda, která jak za Sennových časů zase dodává týmu motory.
Dočkal se pohádkové gáže, která i se sponzorskými „přivýdělky“ činí 35 milionů dolarů (druhý Vettel bere 28 a třetí Hamilton 25 milionů), úspěch ale opět nepřišel.
Začalo to už v předsezonních testech, ve kterých za podivných okolností vážně havaroval, a nestihl se zotavit do úvodního závodu v Melbourne. Už tenkrát při testech ale on i celý tým pochopil, že je u stáje cosi špatně. Motory nefungují, technika v mclarenech kolabuje, monoposty jsou daleko za nejlepšími.
Vrchol přišel v neděli v Kanadě, kde od úvodních kol Alonso od inženýra slyšel nářek, ať šetří palivo i pneumatiky, zato on zlostně odpovídal: „Teď mě nechte závodit, užít si to. Šetřit palivo se bude až na konci Velké ceny.“ Cíle se ale nedočkal. V polovině zajel do boxů, později shovívavě říkal: „Je lepší, že problémy přicházejí teď, když ještě nemůžeme bojovat s nejlepšími.“
Jak smutně musel hledět na Ferrari, které znovu - tentokrát zásluhou Räikkönena - dojelo na stupních vítězů. A on opět čelil otázce, zda nelituje odchodu? „Ne!“
Felipe Massa, jeden ze soupeřů, si ale o jeho přestupu myslí své: „Někdy je těžké přiznat chybu. A on ji udělal.“
Vždyť i sám Alonso nedávno v rozhovoru pro oficiální stránky mistrovství na otázku, jak má vypadat ideální jezdec F1, odpověděl: „Občas musíte být trošku herec, protože přicházejí situace, kdy musíte být falešní.“ Je hercem i teď?