Ten vzniká od roku 2009 a pokud by hra komerčně propadla, bude to pro Blowa citelná ztráta. Ale Blow svým projektům věří, ostatně náklady na Braid ho vyšly zhruba na 200 tisíc dolarů, což při dnešním kurzu odpovídá téměř pěti milionům korun. Díky úspěchu hry se však stal milionářem a vydělané peníze investoval do dalšího titulu The Witness (čtěte více).
Nasliboval hory doly, hra se tomu ani po dvou letech nepodobá
Peter Molyneux je jméno, které si lze spojovat s unikátními hrami jako Dungeon Keeper či Black & White. Ale stejně tak ho je možné vnímat i jako symbol přehnaných vývojářských slibů. Jako herní návrhář se v branži pohybuje již přes třicet let, přesto se nikdy nepoučil.
Výjimku bohužel nepředstavuje ani jeho „božská hra“ Godus, pro kterou peníze vybíral prostřednictvím komunitního financování. Sám zpětně přiznává, že tento obchodní model vývojáře nutí k nepřiměřeným slibům a výsledná hra nikdy nemusí dostát původní vizi. Horší však je, že již většinu vývojářského týmu přesunul k novému projektu a kritizovaný Godus se pokouší dodělat pouze dva lidé (čtěte více).
Hra Godus od Petera Molyneuxe
Pokračování arkády Asteroids původní hru příliš nepřipomíná
Společnost Atari oživuje tradiční značky, u nichž mnohdy mění žánr. Z hororové adventury Alone in the Dark se tak stane kooperativní střílečka a z vesmírné akce Asteroids je boj o přežití, kde hromadíte suroviny a budujete základny. Titul se však bude odehrávat na asteroidu (podrobnější informace).
Na vývoji hry se podílí společnost Arktos Entertainment Group, která stála za katastrofálním projektem The War Z. Jeho uvedení do Early Access doprovázely lži, hory technických chyb a vývojáři v podmínkách diskuse zakazovali kritiku.
Předělávka Heroes of Might & Magic 3 se vážně nepovedla
Co naznačovaly předchozí zprávy, naše recenze Heroes of Might & Magic 3 HD jen potvrdila. Předělávka není dobrá a vlastně se jen těžko ospravedlňuje důvod její existence. Do hry nepřidává nic nového, nabízí jen vyhlazenou grafiku pro moderní rozlišení a s cenovkou 15 eur chybí oba datadisky.
Petr Kárník proto v recenzi napsal: „Uděluji mírných 50 % jako celku, který prostě i tak baví. Remaster jako takový by však byl maximálně tak za 20 %.“ (čtěte text)
Heroes of Might & Magic 3 HD
Filmy podle her končí katastrofálně. Byly by seriály lepší?
Jakub Žežule se zamýšlí nad tím, jestli je filmový formát vhodný pro adaptace her. Seriálové zpracování filmu 12 opic prokázalo, že někdy sledování na pokračování může prožitku prospět.
V souvislosti s tím Jakub píše: „Když už se přikročí k přetavení herní předlohy do filmové adaptace, bývá výsledek silně poznamenaný logickou snahou několikahodinové dění na obrazovce naroubovat do stopáže celovečerního filmu. To často vede k velmi nesrozumitelnému podání děje a nelogickým jednáním charakterově plytkých postav.“ (celá úvaha)