Pro Škodu Transportation to mohl být únor snů. Po desetimiliardovém kontraktu na vlaky v okolí Norimberka mohla získat společně s Alstomem ještě dvaapůlkrát větší zakázku na nové soupravy v Severním Porýní – Vestfálsku.
Tamější dopravní svaz si pro dodávku nových jednotek pro projekt Rhein – Ruhr – Express (RRX) vybral ze tří finalistů nakonec patrové jednotky Desiro HC od společnosti Siemens. Škoda podávala nabídku společně s francouzským Alstomem, třetím finalistou byl Stadler.
Siemens dodá celkem 82 patrových jednotek s maximální rychlostí 160 kilometrů v hodině, součástí kontraktu za zhruba 900 milionů eur je i servis na třicet let. Vítězství Siemensu v úterý oznámil ministr dopravy Severního Porýní-Vestfálska Michael Groschek. Tamější úřady jdou cestou, kdy si vlaky samy koupí a pak budou soutěžit mezi dopravci jejich provozovatele. Nezvyklé je i soutěžit najednou samotný servis: budoucím majitelům vlaku to však dává jistotu, která jim umožní dobře propočítat náklady po celou dobu životnosti vlaků.
Nové jednotky jsou určené pro dopravu lidí v největší evropské průmyslové aglomeraci v nejlidnatější spolkové zemi Německa. Projekt spojí klíčová města v této oblasti: Kolín nad Rýnem, Leverkusen, Düsseldorf, Duisburg, Bochum, Dortmund a Bielefeld. Síť se má postupně rozšiřovat směrem na jih až ke Koblenzu v Porýní-Falci.
Škoda Transportation zatím v Německu získala dvě zakázky. Jednu od Deutsche Bahn pro vlaky v Bavorsku, minulý týden pak desetimiliardový kontrakt pro National Express a jeho příměstské vlaky v okolí Norimberka (více čtěte zde).