Dojezd elektromobilů, který u většiny z nich dosahuje kolem 200 kilometrů na jedno nabití, sice převážně pokryje denní vzdálenosti mnoha řidičů, nikdy vás ovšem nezbaví nepříjemného pocitu, že v případě delší mimořádné jízdy vás může elektromobil nechat na holičkách. Navíc, těch dvě stě kilometrů abyste ujeli šnečím tempem, a to vám nesmí stát v cestě moc vysoký kopec a nesmí být moc zima, kterou baterky nemilují a navíc topení "vycucá" baterky mocnými doušky.
Neotřelým řešením by pro fanoušky elektromobilů a hybridních automobilů mohl být vítězný návrh ze soutěže Switch to Pure Volvo Pavilion Design Competition, kterou uspořádalo italské zastoupení Volva a časopis The Plan magazine.
Cílem bylo vytvořit návrh nabíjecího pavilonu pro plug-in (dobíjecí) hybrid Volvo V60, který by se hodil přímo do terénu a umožňoval by majitelům nabíjet vůz přímo na cestách z nezávislého zdroje. Vítězný návrh pochází od designového studia Synthesis Design + Architecture (SDA) a firem Buro Happold a Fabric Images.
Základ Pure Tension Volvo Pavilonu tvoří samonosná konstrukce z prutů z uhlíkového vlákna a obalu z polyetylenu s vysokou hustotou (HDPE), do kterého jsou zabudované solární panely.
Svými parametry je přesně uzpůsobený na Volvo V60. Rozložený pavilon tvoří v půdorysu sedmimetrový čtverec, na výšku měří tři metry. Podle studia SDA se dá celá konstrukce pohodlně složit do tašky podobně jako stan a poté vložit do kufru volva.
Právě díky své ohebnosti nabízí studio hned několik variant, které se dají uzpůsobit podle přání zákazníka. Pavilon každopádně poskytuje pro solární panely větší plochu než například střecha automobilu.
Bližší technické parametry, jako jsou cena, váha a hlavně nabíjecí kapacita, představí Volvo až 15. září v Římě. U V60 trvá dobíjení baterií s kapacitou 12 kWh z domácí zásuvky 3,5 až 7,5 hodiny podle typu jističe, který je k dispozici. Nejkratší je nabíjení proudem 16 A, nejdelší nabíjecí cyklus předpokládá proud 6 A.
V čistě elektrickém módu má motor hybridu V60 točivý moment 200 Nm, maximální rychlost 100 km/h a akumulátory nabízejí dojezd 50 kilometrů.
Otázkou zůstává, nakolik je nový pavilon jen výstředním doplňkem hybridního volva, nebo reálnou cestou jak eletromotorům poskytnout větší svobodu na silnicích. I bez zabaleného nabíjecího pavilonu v kufru auta je V60 oproti standardní verzi o 300 kilogramů těžší a váží něco přes dvě tuny (V60 AWD váží asi 1 715 kg). Z tohoto nárůstu připadá plná polovina na baterie (150 kg), něco si vezmou elektromotory a kabeláž, uložení baterií a další systémy.