"Museli jsme na jednání rady vzít na vědomí dopis od ministra dopravy, který nám to oznámil," řekl Hudeček.
Evropská unie zjistila ve dvou projektech takzvané korekce, tedy pochybení, kvůli kterým dostane Praha méně peněz. "V jednom případě se jedná o stavební zakázku, v druhém o projekt v rámci technologické části," řekl Hudeček. První projekt byl schválen v prosinci 2009, druhý pak v červnu 2011, tedy v době, kdy byl ředitelem DPP Martin Dvořák.
Podívejte se na stavbu metra |
Podle Hudečka se ministerstvo dopravy rozhodlo, že Praze peníze vynahradí a město dostane 3,7 miliardy. Tyto peníze však nebude moci použít na prodloužení metra A. "Dopravní podnik tak bude muset najít peníze ve vlastním rozpočtu a následně předložit seznam možných projektů, na které by mohl použít peníze z ministerstva," vysvětlil Hudeček.
V praxi to znamená, že chybějící částku bude muset ze svého podnik doinvestovat například tím, že odloží některou z dalších investic. Na ni pak dostane peníze z ministerstva.
Prodloužení trasy metra A do Motola má být dokončeno v příštím roce. Úsek je dlouhý asi šest kilometru a na trase jsou čtyři stanice - Bořislavka, Nádraží Veleslavín, Petřiny a Nemocnice Motol.