Nebyly to vlastní chyby, které Alonso vidí jako příčinu neúspěchu. Jako důvod toho, že ztratil náskok v čele šampionátu a nakonec v těsném souboji podlehl jedničce týmu Red Bull.
"Jednou vám některý z divokých mladíků zničí zadní pneumatiku, podruhé nad vámi přeletí Grosjean v Lotusu. S tím se těžko dalo něco dělat," připomněl nešťastné nehody ze Spa-Francorchamps a ze Suzuky, kde podle něj měl být Vettel po kvalifikaci potrestán a ne pouze pokárán.
Má pravdu, že Sebastian Vettel se do podobné situace dostal jen jednou, na závěr v Brazílii. Na druhou stranu, zasloužil se o to hlavně sám svými kvalifikačními výsledky. Pokud startujete z první řady, nebezpečí střetu se soupeři je minimální.
Druhé místo Alonsa v Brazílii by se dalo označit za šťastné. Na tři lídry závodu dlouho neměl, jeho monopost byl pomalejší. Na stříbrnou pozici ho vynesla nečekaná nehoda, když Niko Hülkenberg sundal z trati Lewise Hamiltona a sám se po trestu za způsobení havárie propadl na páté místo.
"Naše auto nepatřilo v Brazílii k nejrychlejším. Ostatně, jako téměř všude. Z tohoto pohledu je zázrak, že jsme do posledního závodu bojovali o titul. Začal jsem ze sedmého místa a skončil na stupních vítězů. Tak jako letos mnohokrát. Tomu výsledku lze těžko něco vytknout," vysvětloval Alonso svůj pohled na Velkou cenu Brazílie.
Nejlepší sezona v kariéře
Ačkoliv byl Alonso dvakrát mistrem světa, označuje právě skončenou sezonu za svou nejlepší v kariéře. Přestože závodil s jezdci, kteří měli k dispozici lepší techniku, stačil jim.
"Jsme vicemistři světa a to nemůže říct nikdo jiný," uvedl. "Když dáváte do závodění celé své srdce, všechny své síly po tolik měsíců bez toho, abyste udělali byť jen jedinou chybu, nemůžete na sebe nebýt hrdí," pokračoval španělský jezdec.
Šéf Ferrari Stefano Domenicali po Velké ceně Brazílie: "Je to velká škoda. Po dlouhé sezoně a bojích za všech podmínek, kdy jsme reálně jeli jen 18 závodů a ne 20, je druhá pozice se ztrátou pouhých tří bodů opravdu smolná. Ale to je život. Jsme na Fernanda hodně hrdí a jsme přesvědčeni o tom, že titul si plně zasloužil. Ale to teď už nezměníme, musíme se z toho poučit a příští rok postavit lepší auto." |
Výsledek sezony 2012 byl ještě o něco těsnější než v roce 2010, kdy Alonso přišel o titul o čtyři body. Tenkrát však ve finále v Abú Zabí dotahoval Vettel a díky vítězství a až sedmému místu španělského jezdce se stal poprvé mistrem světa.
"Tehdy to bylo obrovské zklamání," vzpomínal Alonso. "Měli jsme titul ve svých rukou, ale ztratili jsme ho. Tentokrát mám úplně opačné pocity," uvedl zkušený závodník.
Letos byl možná Alonso méně zklamaný, méně smutný z konečného výsledku. I proto, že výkonnostní rozdíl mezi jeho autem a monopostem Red Bullu byl obrovský. V některých závodech, obzvlášť v začátku sezony, více než vteřinu na kolo.
"Byla to pro mě zdaleka nejlepší sezona v kariéře a budu si ročník 2012 pamatovat jako sezonu snů. Možná jsme nezískali dost bodů na mistrovský titul, ale nikdo nám nemůže vytknout, že by jsme něco nezvládli," zhodnotil Alonso, který měl po červencové Velké ceně Německa na Vettela náskok 44 bodů a po zářijovém závodě v Itálii ještě 39. Přesto to nestačilo.