Váňovu SMS: Sváťo, pomoz mi prosím. Jsi moje záchrana. Nesmí tam o mně být ani slůvko. Nezůstaneme nevyrovnáni. Pa, Mirek, vypustil na veřejnost soudce Jan Šlosar.
Váňu vítězství prý těší. "Anketu jsem sledoval a musím říct, že z vítězství mám radost. Pokud bude příležitost, rád na oslavu prvního místa bouchnu šampaňské," uvedl Váňa.
Ať tvrdí Váňa cokoli, pyšný nemá být na co. Jeho SMS naznačuje spojení s uplácením novinářů, za které byli na konci listopadu zatím nepravomocně odsouzeni Ján Kasič a Svatopluk Kodet z ČSSD. Oba dva dovezli reportérům 60 tisíc korun, které měly zastavit vysílání pořadu o kontroverzní minulosti Kasiče u SNB.
Výsledky anketyVítězný výrok: Miroslav Váňa, poslanec a krajský předseda ČSSD Na druhém místě: |
"Trvám na tom, že jsem o uplácení nevěděl. Jen jsem Sváťu Kodeta, který je můj kamarád, prosil, aby mě zbavil tlaku novinářů. Nechtěl jsem v té reportáži vystupovat," nabídl své vysvětlení SMS zprávy Váňa.
Chuť k vyjadřování neztrácí Váňa ani v posledních dnech, kdy se na veřejnost dostaly nahrávky bývalého místopředsedy krajské ČSSD Miroslava Petržílka. Ty pořídil podnikatel Libor Joska, aby zaznamenal vydírání, které na něj Petržílek měl zkoušet a které teď vyšetřuje policie. Navíc politik na nich odkrývá ne úplně čisté praktiky v ČSSD (více čtěte zde).
V kombinaci s kauzou Kasič tak krajští sociální demokraté zažívají hodně nepovedený přelom roku.
"Že bych nad těmito událostmi samou radostí tančil kozáčka, to určitě ne. Na druhou stranu já nejsem žádný mentor pana Petržílka, ani vychovatel pana Kasiče a ani opatrovník pana Kodeta. Ti lidé jsou dospělí a musí nést důsledky svých činů," uvedl v pátek Váňa.
Bobr dlouho vedl, nakonec prohrál jen těsně
Váňovi k vítězství nad bobrem pomohlo pouhých šest hlasů. Maskot přitom byl dlouho ve vedení. Možná mu uškodilo, že v poslední době hráči Pardubic s bobrem na dresu nenastoupili. Používají ho jen v televizních zápasech.
Přesto i úspěch maskota pojišťovny ČSOB, která je jedním z hlavních sponzorů pardubického hokeje, lze považovat za hořký.
Fanoušci bobra na dresu totiž neviděli rádi. "Zabij bobra, zachráníš strom," křičela část kotle a přitom lidé metali perníky právě na maskota.
"Nechtěli jsme fanoušky naštvat. Říkali jsme si, že logo je poměrně nudné a že náš prostor na dresu oživíme maskotem naší kampaně, kterým je bobr," poznamenal mluvčí ČSOB Pojišťovny Petr Milata, podle kterého si jeho firma vybrala v roce 2005 bobra jako symbol tvůrce škodných událostí.