Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Nové Fordy C-Max: sportovní rodinný stěhovák může mít i „šoupačky“

C-Max a jeho o dvacet centimetrů větší dvojče Grand C-Max přichází na český trh nahradit jedinou karosářskou variantu oblíbeného rodinného fordu. Po sedmi letech tak fordisté mohou přesednout do zcela odlišného vozu. Designově i technicky.

U prodloužené verze si poprvé v historii značky kupujete osobní vůz s posuvnými dveřmi. Výhodou, kterou stěhovavý český řidič ocení, je pohodlný přístup k zadním sedadlům. Lépe se vám bude nastupovat, usazovat dítě do dětské sedačky nebo vykládat zavazadla. Díky vyššímu posezu se nemusíte tolik ohýbat a nerozčílí vás ani menší boční odstup od vedle zaparkovaného auta.

Může se hodit

Objevte dravost vozů Ford C-MAX na obřím online portálu v ČR
www.automodul.cz

Kdo si připlatí, dostane ke "grandu" třetí řadu sedadel a bez problémů převeze 7 lidí. Speciální mechanismus sklápění sedadel v druhé řadě navíc umožňuje jednoduše složit prostřední sedadlo pod jedno z krajních, a vytvořit tak uličku pro přístup dozadu. Do poslední řady pak projdete pohodlně středem a nemusíte ani sklápět sedadla.

Ford C-MAX

Celkově se interiér se starým modelem C-Maxu vizuálně v ničem neshoduje a působí výrazně sportovnějším dojmem. Na první pohled zaujme masivní palubní deska s bleděmodře podsvícenou přístrojovou. Pracoviště řidiče působí sympaticky.

Volant padne do ruky, řadící páka je hezky po ruce, dráhy jednotlivých rychlostních stupňů jsou akorát, rychlosti přesně zapadají. Po pár kilometrech máte dojem, že s autem jezdíte odjakživa. Odstín Crystal Blue, kterým je vše uvnitř podsvíceno, je příjemný na oči. Číslice a ikonky ovládacích prvků jsou dobře čitelné.

Stavitelé nového variabilního fordu si zakládají na novém audiosystému od Sony. Dobře hraje i vypadá, ale ovládací tlačítka jsou hodně malá. Navíc se musíte naučit jeho vcelku složité ovládání.

Dravý podvozek

Obě karosářské varianty jsme otestovali na klikatých silnicích jižní Francie. Překvapením bylo, s jakou jistotou se chová zejména klasický C-Max v prudkých zatáčkách. Vůbec nemáte pocit, že řídíte auto této kategorie.

Ford Grand C-Max

Ford Grand C-Max

Ford C-Max

Ford C-Max

Tvrdší naladění podvozku je perfektní. Auto se i při své výšce prakticky nenaklání. Brzdy do značné míry eliminují strach z vyšší hmotnosti, a tak se dá s tímhle malým MPVčkem jet opravdu rychle. Vše podtrhuje neutrální chování a jistota, že než to přeženete, auto jede opravdu tam, kam zatočíte volantem. U delší verze je více znát delší rozvor i hmotnost. Normální uživatel ale nehodlá s rodinným sedmimístným autem závodit. Jediným minusem z pohledu řidiče je poměrně malý rejd.

Co koupit pod kapotu

Při prvním seznámení měly C-Maxy skoro to nejsilnější, co je pro nový ford k mání: 150koňovou benzinovou jednašestku s turbem označenou EcoBoost SCTi 1,6 l a nejvýkonnější dvoulitrový turbodiesel Duratorq TDCi se 163 koňmi.

V ceníku je ještě atmosférická benzinová jedna-šestka, ve dvou výkonových provedeních (105 a 125 koní). Turbodiesely jsou k mání ještě další dva: 115 a 140koňový dvoulitr a 95 a 115koňová 1,6.

Nejsilnější C-Max táhne 182 koní přeplňované 1,6, která pije benzin. Šestistupňový dvouspojkový automat je k mání jen pro některé diesely.

Shodou okolností byl stopadesátikoňový benziňák v kratším modelu, a tak jen podtrhoval sportovní ambice značky. Ochotně se vytáčel, v širokém pásmu otáček neúnavně zabíral a ještě k tomu příjemně vrněl.

U těžšího dieselu byla výrazná prodleva na plynový pedál. Emisní normy jsou tvrdé, a tak než elektronika spočítá, jak s kouřem naloží, trvá dvě, tři vteřiny, než motor začne naplno táhnout. Záleží na spoustě okolností, ale benzínová verze prostě jede hned (i díky turbodmychadlu s nízkou setrvačností). Celkově jsme nabyli dojmu, že "oturbený benzin" se pro C-Maxe hodí lépe.

Ford Grańd C-MaxFord Grańd C-Max

Je tišší, lehčí, o poznání méně složitý a hlavně poslušnější. I při razantní jízdě v horských serpentinách, kde střídáte dvojku s trojkou a pořád plný plyn, jel benziňák za velmi slušných 9,2 litrů na sto. Nafťák v delším "grandu" zvládl stejnou trasu za 7,9.

Tak malý rozdíl je překvapením. Když připočteme lepší ochotu benziňáku reagovat na povely řidiče, je rozhodnuto. Otázkou zůstává, jak se bude chovat v plně naložením sedmimístném autě.

U českého řidiče rozhoduje také pořizovací cena. Nejlevnější C-Max startuje na 449 700 korunách a hned do začátku dostal akční slevu. Seženete jej za necelých 400 tisíc.

Za "granda" se připlácí 20 tisíc u chudší výbavy a jen osm u vyšší. Nejdražší "dlouhý" C-Max s dvoulitrovým turbodieselem (163 k), dvouspojkovou převodovkou a ve vyšší ze dvou nabízených výbav je za 719 100 korun, po slevě za 639 900 korun.

To je slušná cena. Kupujete si prostorný rodinný vůz s atraktivním designem a výbornými jízdními vlastnostmi. Ty vám ale může do značné míry utajit základní atmosférická jednašestka, se kterou je nejlevnější verze spojena. Ta s autem mnoho necvičí a každý pokus o svižnější jízdu vykupuje vysokou spotřebou.

Autor:
  • Nejčtenější

BMW prohrálo soud s budějovickým prodejcem ojetin o právo na užití loga

21. května 2024

Exkluzivně Může nezávislý prodejce ojetých aut používat na provozovně logo automobilky, i když s ní nemá...

Italové zadrželi zásilku fiátků z Maroka. Budou strhávat nálepky s vlajkou

20. května 2024

Italská policie zabavila víc než 130 vozů značky Fiat dovezených z Maroka na základě podezření, že...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda láká na nový elektrický Elroq. Máme fotky z provozu

23. května 2024

Exkluzivně Škoda Auto zveřejnila první oficiální siluetu zcela nového modelu Elroq. Maskovaný prototyp nafotil...

Umělá inteligence obchoduje s auty líp než člověk. Umí i mluvit se zákazníky

20. května 2024

AURES Holdings překonává třicetileté prodejní rekordy díky nasazení umělé inteligence do svého...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Distingovaní gentlemani táhli Prahou, jízdu vedl prezident Pavel

20. května 2024

Už po jedenácté projela Prahou Distinguished Gentleman’s Ride, tedy jízda distingovaných...

Číňané letos začnou u Českých Budějovic vyrábět sedačky pro BMW

24. května 2024

Firma Nobo Automotive Systems Czech Republic bude jako první pobočka této čínské společnosti v...

Mini Cooper přepřáhl na elektro a odstěhoval se do Číny. Je to skvělý dravec

24. května 2024

Exkluzivně Nový bateriový Mini Cooper je perfektním důkazem, že Čína tahá v elektromobilitě za delší konec...

Plán Bruselu nevychází, Evropa vůbec nestíhá stavbu nabíječek elektroaut

24. května 2024

Nizozemko, Německo a Francie – v těchto třech zemích je 61 % nabíjecích stanic ze všech zemí EU....

Nejdůležitější elektrická kia přibzučí už na podzim. Prošmejdili jsme ji

23. května 2024

EV3 bude jedním z nejdůležitějších modelů značky Kia. Relativně malý, jen 430 centimetrů dlouhý...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Nejhorší noční můra, řekla žena, která v botě syna objevila cizí AirTag

Mého syna někdo sleduje. S takovým pocitem několik týdnů žila žena z Floridy poté, co na svůj iPhone začala dostávat...

Párkům odzvonilo. Podnikatel lije do rohlíků svíčkovou a dobývá benzinky

Na pracovních cestách se podnikatel v gastronomii Lukáš Nádvorník přejedl párků v rohlíku. Napadlo ho, že by do pečiva...

Anální sex je výzva. Nejvíc tabu je však v Česku jiná praktika, říká průzkum

Erotické hračky nepředstavují podezřelou exotiku, v ložnicích jsou jako doma. Ostatně jako masturbace. I orální sex....

Herec Lukáš Vaculík se oženil, dívčí idol 80. let si vzal ředitelku z Primy

Lukáš Vaculík (61) se tajně oženil. Vzal si výrobní ředitelku a producentku FTV Prima Luciu Kršákovou (46). Herec a...

Klavírista Petr Malásek si zlomil obě ruce. Mohlo to dopadnout hůř, říká

Klavírista Petr Malásek (59) spadl z kola a zlomil si obě ruce. V pořadu 7 pádů Honzy Dědka popsal nehodu i jaká je...