Nástupce modelu F430 neponese označení F450, jak se ještě včera předpovídalo, celé jméno zní: Ferrari F458 Italia. O jménu se - jak bývá v Maranellu zvykem - rozhodlo pravděpodobně až včera.
Novinku, s jejímž vývojem pomáhal Michael Schumacher a obléklo ji designstudio Pininfarina, pohání osmiválcový čtyřapůllitr osazený systémem přímého vstřikování benzinu. Uprostřed umístěný motor se chlubí výkonem 570 koní (při 9 000 otáčkách). Ohnivě rudá novinka kultovní značky váží 1 380 kilogramů.
S 540 newtonmetry na zadní nápravě hospodaří dvouspojková převodovka, kterou už znají majitelé modelu California. Forsáž z nuly na stovku probíhá 3,4 sekundy, maximálka je 325 km/h.
Ferrari F458 Italia v číslech | |
délka x šířka x výška x rozvor (mm) | 4527 x 1937 x 1213 x 2650 |
suchá hmotnost | 1380 kg |
rozložení hmotnosti (předek / záď) | 42% / 58% |
motor | V8 - 90° |
objem | 4499 ccm |
max. výkon | 570 koní / 425 kW @ 9000 rpm |
max. kroutící moment | 540 Nm @ 6000 rpm |
kompresní poměr | 12.5:1 |
pneumatiky | vpředu 235/35 ZR20 vzadu 295/35 ZR20 |
max. rychlost | 325 km/h |
zrychlení 0-100 km/h | 3,4 s |
průměrná spotřeba | 13.7 l/100 km |