Podle oficiálního vyjádření ředitele rallye Stanislava Fošuma komise ustanovená Federací automobilového sportu Autoklubu České republiky nezjistila porušení bezpečnostního plánu. Opatření prý odpovídala potřebám dané lokality.
Podle Fošumova zástupce Luboše Šaláta vůz skončil neočekávaně na druhé straně trati, kde riziková zóna nebyla vyznačena, protože ji tam nikdo nepředpokládal. "Auto skončilo ve vnitřní části zatáčky, což se obvykle nestává. Rizikovější je vnější část," podotkl Šalát.
S tvrzením pořadatelů, že z jejich strany bylo vše v pořádku, nesouhlasí jezdec. Podle tiskové zprávy jeho týmu nebyla bezpečnostní zóna vymezena správně. "Při nájezdu na horizont jsem udělal chybu a nenajel si úplně správně, auto bohužel dopadlo levými koly mimo vozovku do příkopu a stalo se neovladatelným. Do té levé zatáčky jsme už nezatočili, ale probrzdili to rovně," popsal osudný okamžik Komárek.
Pilot se pozastavil nad skutečností, že bezpečnostní páska byla umístěna pouze jeden metr od zatáčky a pět centimetrů od stromu, který tam stál. "Bylo to naprosto proti zdravému rozumu a něco takového jsem nikdy neviděl," uvedl Komárek.