A čím by měla novinka obohatit současný trh? Především pohodlím a variabilitou interiéru, tvrdí zástupci výrobce. Inženýři dbali na to, aby žádný cestující nebyl ochuzen o komfort, který automobil v hojné míře poskytne. Proto například pasažéři na zadních sedadlech budou moci plně regulovat přívod ventilace pomocí ovládání umístěného na zadních dveřích. Větší interiér v porovnání se scénicem také umožní pestřejší uspořádádní sedadel. Snadná by měla být i přeprava nejrůznějších nákladů. Nejenom kvůli mírně zvýšené pohotovostní hmotnosti, ale především díky zcela ploché podlaze vanu.
Po designové stránce nelze nejnovějšímu Renaultu odepřít příslušnost k současnému stylu značky. Přední partie na první pohled připomíná clio či nový manažerský Renault Vel Satis, boční profil zas jednoznačně asociuje kult předcházejících verzí espacu. Pouze u zádi upustili konstruktéři uzdu fantazii, čímž van získává moderní neotřelost. Na kolik se jim několikaletá designérská práce podařila se přesvědčíme již za deset dní v Ženevě nebo zhruba za rok na českých silnicích. Finální verze pro výrobu by se od snímků představené studie neměla lišit.
Zachována by tedy měla být i nezvyklá střecha s 2,16 metry čtverečními prosklené plochy. Tato hodnota umožňuje nebývale prosvětlení interiéru vozu, což ještě znásobuje dojem z jeho prostornosti. Tento prvek by prý v žádném případě neměl snížit bezpečnost posádky, i když při převrácení vozu je toto tvrzení diskutabilní.
Více informací o novince Francouzi zatím neposkytli. Snad je známo ještě to, že jedním z motorů se stane šestiválcový turbodiesel 3,0 dCi s technikou Common Rail a výkonem 130 kilowatt (177 k).
Zajímavou novinkou nové generace Renaultu Espace je střecha s neobvykle velkou prosklenou plochou. |