První nákladní vlak projel tunelem ve směru z Anglie krátce před páteční půlnocí. Následován byl prázdným osobním vlakem o hodinu později.
Dva zkušební kyvadlové vlaky projely jižním tunelem z Calais do Folkestoneu a další dva v opačném směru. Podle zástupců Eurotunelu bude sobotní provoz ještě omezený.
"Poté, co jsme provedli komplexní technickou kontrolu jižního železničního tunelu a vyslali zkušební vlaky, může být provoz pod kanálem obnoven," uvedl mluvčí Eurotunelu.
V tuto chvíli je podle něj na prvním místě obnovení provozu nákladních vlaků a cestujících z linek Eurostar. "Zatím nevíme, kdy obnovíme i kyvadlovou dopravu."
Šéf Eurotunelu Jacques Gounon francouzské televizi podle BBC řekl: "Zařízení v jižním tunelu nejsou vůbec poškozena požárem, jsou ve výborném stavu."
Tunel zůstal uzavřený poté, co zde ve čtvrtek začal hořet nákladní vlak převážející kamiony. Hašení požáru trvalo šestnáct hodin. Záchranáři dostali do bezpečí dvaatřicet osob. Čtrnáct osob utrpělo drobná poranění, někteří lidé se nadýchali zplodin. - čtěte V Eurotunelu mezi Británií a Francií hořelo
Příčina požáru zatím není přesně známá, ale francouzští úředníci oznámili, že se pravděpodobně jeden z nákladních automobilů, který převážel chemikálie, převrhl.
Tunel využívají expresní vlaky Eurostar, které spojují Londýn, Paříž a Brusel a také nákladní vlaková i osobní automobilová doprava. Ta spojuje Folkestone a Calais.
V minulosti v tunelu hořelo dvakrát. Požár vždy zapříčinily přepravované nákladní vozy. V roce 1996 byl tunel po požáru uzavřen celý měsíc. Náklady se tudy začaly přepravovat až po sedmi měsících.