Posádku stroje, který havaroval na moskevském letišti Šeremetěvo, zpráva vyšetřovatelů neviní.
Vyšetřovatelé dospěli k závěru, že po úderu bleskem klesal letoun k přistávacímu manévru příliš rychle.
Posádka se rozhodla přistát přesto, že automatické přístroje doporučovaly znovu vzlétnout a pokusit se přistát na druhý pokus. Zpráva podle agentury Interfax nicméně neobsahuje přímé obvinění, že by za katastrofu mohly chyby pilotáže.
Letoun společnosti Aeroflot odstartoval 5. května z šeremetěvského letiště, ale po půl hodině se vrátil a pokusil se o nouzové přistání. Letadlo, na jehož palubě bylo 73 cestujících a pět členů posádky, na ranveji vzplálo. Zahnulo 41 lidí, dalších devět je stále v péči lékařů.
Kromě nefunkčnosti autopilota vyšetřovatelé nezjistili žádné technické problémy letadla, uvádí se ve zprávě. Při pokusu o přistání stroj kvůli příliš vysoké vertikální rychlosti třikrát udeřil o plochu ranveje.
Při třetím kontaktu s přistávací plochou byl už podvozek částečně poškozen, konstrukce letounu byla narušená, začalo unikat palivo a letoun vzplál.
Podle informací listu Kommersant byl havarovaný stroj prakticky nový, Aeroflot ho od ruského výrobce získal předloni. Stroj byl využíván na středních regionálních tratích. Žádná zahraniční letecká společnost podle dostupných zdrojů letadla typu SSJ 100 nevyužívá.
Dvoumotorová letadla uskutečnila první komerční let v červnu 2011. Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) udělila těmto letadlům certifikaci v únoru 2012.