„Jeho vzácný talent táhl nás ostatní. Ale hlavně to byl super kámoš,“ napsal serveru Marketing & Media (MAM) Petr Topinka, který s Robertem Peňažkou spojil profesní cestu například v platformě Future Bakery, který Peňažka založil s Jaroslavem Círem v roce 2011 a který byl jedním z mnoha jeho známých projektů.
Robert Peňažka se narodil bulharské matce a slovenskému otci. Jako syn diplomata vyrůstal v Etiopii, Bulharsku a v Americe. Nakonec s rodiči zamířil do Prahy, kde zůstal a celý dospělý život se zabýval reklamou a dobyl místní trh.
Lesk a bída českého reklamního světa: když ji miluješ, není co řešit |
Nejdřív pracoval jako zaměstnanec korporátu Leo Burnett, pak jako zakladatel jedné z nejúspěšnějších reklamních agentur Kaspen, která stojí mimo jiné za legendární vánoční reklamou na Kofolu vysílanou v televizi pravidelně od roku 2003.
Po sedmi letech v Kaspenu odešel, aby založil studio Yianchi. Agentura se zaměřuje na značkový obsah a propojování byznysu s uměním, vzděláváním, zábavou a společenskou odpovědností, připomíná MAM.
22. listopadu 2019 |