Nejnovější výzkumy dokazují, že žena oblečená v zářivých rudých odstínech připadá opačnému pohlaví atraktivnější, svůdnější a touží být u ní blízko.
Vědci zkoumali reakce mužů na různě oblečené ženy a zjistili, že pánové mají tendenci flirtovat mnohem více s dámami oděnými do červené než těmi v jiných barvách.
V druhém testu výzkumníci dali za úkol pánům vybrat si místo k sezení v místnosti, kde je pouze jedna žena. Něžné pohlaví v modrých tričkách se dočkalo židle naproti, zatímco rudá trička si vysloužila židle těsně vedle sebe.
Jinými slovy, muži instinktivně chtějí být v těsné blízkosti žen oblečených do červené. Vědci se domnívají, že toto chování úzce souvisí s evolucí, neboť v přírodě evokuje červená dobrou příležitost k páření. Například samičky šimpanzů a paviánů během ovulace zrudnou.
Tento výzkum nahrává i módním návrhářům, červené šaty se prodávají mnohem lépe než v jiných barvách. Výjimku tvoří pouze klasická černá.
Italský módní designér Valentino se proslavil právě pro něj typickým odstínem červené, která se dodnes používá v kolekcích nesoucí jeho jméno. Jeho následovníci pokračují v této tradici, protože si jsou moc dobře vědomi komerčního úspěchu.
Christian Dior považoval červenou barvu za svou šťastnou. Kubánský návrhář Osmany Laffita dokonce postavil jednu celou kolekci na rudých odstínech, ve které tradiční bílou svatební toaletu nahradila rudá extravagantní kreace. Jak sám přiznává, byla to jedna z nejlépe prodávaných kolekcí, jaké kdy vytvořil.
"Je důležité mít na paměti, že červená může snadno vypadat lacině," radí Laffita. "Velmi často se stává rudá totální katastrofou." Správná intuice vám pomůže dávkovat vášnivou barvu tak, aby výsledek vypadat smyslně, nikoliv lascivně.
Georges Hobeika, původem z Libanonu, tvoří společenské šaty pro společenskou smetánku světa, mezi jeho zákaznice patří Jennifer Lopezová, Hillary Swanková, Eva Longoria Parkerová, Kim Kardashianová a mnohé další. Tento návrhář prakticky do každé kolekce zařazuje červené šaty.
"Červená barva ztělesňuje ženské sebevědomí, přitažlivost a smyslnost. Velmi rád používám červenou, od chilli odstíny po rubínovou, dávám tím zákaznicím s pomocí rudých couture kreací pocit síly, sofistikovanosti a zdůrazňuji tak jejich ženskost," vysvětluje designér svou oblibu v této barvě.
Dle aktuálního výzkumu uveřejněného v právě vydávané knize Red Book má odvahu nosit červenou barvu každý den pouze 7 % populace.
"Lidé, kteří tvoří s červenou nebo ji dokonce nosí na svém oblečení, jsou sebevědomí, nekonvenční, rádi provokují okolí," komentuje výsledky výzkumu Robert Penažka z agentury Yinachi, která knihu vydává.
"Rozhodli jsme se tyto odvážlivce představit a motivovat je k tomu, aby se stali inspirací i pro ostatní," dodává.