Pondělí 17. února 2020, svátek má Miloslava
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 17. února 2020 Miloslava

Firmy loni investovaly do reklamy 119 miliard, nejvíc zaplatila Alza

  11:00aktualizováno  11:00
V tuzemské reklamě se loni proinvestovalo 119 miliard korun, tedy zhruba o šest miliard více než o rok dříve. Vyplývá to z průzkumu Asociace komunikačních agentur. Největší část výdajů, téměř polovina, připadá na televizi. Reklamu s nejvyšší hodnotou zadala společnost Alza.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Leila Hamdanová pro iDNES.cz

„Značky investují do své hodnoty, aby si zajistily pozici pro horší období. Právě hodnota značky poskytuje výrobcům větší manévrovací prostor v době, kdy objemy prodejů klesají a konkurenční boj se vyostří,“ uvedl ředitel Asociace komunikačních agentur (AKA) Marek Hlavica.

V čele žebříčku zadavatelů s nejvyšší hodnotou inzerce byla v roce 2019 Alza, jejíž reklama dosáhla ceníkové hodnoty 1,79 miliardy korun, což byl meziroční nárůst o 21 procent.

Druhé místo patřilo řetězci Kaufland, který loni zadal reklamu v ceně 1,65 miliardy korun, což bylo ovšem asi o čtyři procenta méně než v roce 2018.

Další potravinový řetězec Lidl byl třetí, když navýšil hodnotu investic do reklamy o procento na 1,5 miliardy korun.

Na dalších místech byly firmy Sazka a Procter & Gamble. V první desítce byli s výjimkou Sazky výhradně prodejci potravin a rychloobrátkového zboží, naopak proti minulosti chybí mobilní operátoři nebo bankovní domy.

Rostly i reklamní zakázky ve veřejné správě, kde zadavatelé vypsali výběrová řízení na informační kampaně v hodnotě dvou miliard korun, což je téměř dvojnásobek oproti roku 2018.

Největší část reklamy zadavatelé opět inzerovali v televizi, a to přes 57 miliard korun. Ceníková hodnota reklamy v televizi meziročně vzrostla o osm procent, což je rychlejší nárůst než v dalších mediích, jako jsou tisk, rádio nebo venkovní reklama.

Srovnatelnou dynamiku růstů zaznamenala nemediální komunikace v podobě propagačních akcí, přímého marketingu, sociálních sítí či spotřebitelských soutěží.

Hlavica také upozornil, že reklama patří svým obratem k významným odvětvím v tuzemském obchodu. Reklamní odvětví má podle něj přibližně o deset miliard korun vyšší obrat než například chemický průmysl. Objem investic v reklamě roste čtvrtým rokem v řadě.

Asociace komunikačních agentur sdružuje nejvýznamnější subjekty komerční komunikace. Usiluje hlavně o příznivé prostředí pro podnikání členů a odborné vzdělávání a podporu aktivit ke zvyšování profesionální úrovně odborníků na komunikaci. Jejími členy jsou hlavně reklamní, mediální, digitální a nezávislé agentury.

Autoři: ,

Kardiolog Miloš Dobiáš v Rozstřelu: nadbytek potravin nás ničí

  • Nejčtenější

Vichřice prošla Českem. Ochromila dopravu, bez proudu je sto tisíc míst

Vichřice spojená s tlakovou níží Sabine v Česku v pondělí odřízla téměř 300 tisíc odběratelů od elektřiny, večer se...

Výstražná mapa zčervenala. Kvůli Sabine je vyhlášeno extrémní nebezpečí

Kvůli orkánu Sabine meteorologové zvýšili stupeň nebezpečí, které bude na dvou třetinách území extrémní. Nejvyšší...

VIDEO: Vlk zakousl na kolejích srnče blízko zastávky, strojvedoucí nezastavil

Slovenská organizace Štátne lesy Tatranského národného parku (TANAPu) zveřejnila na Facebooku video z útoku vlka na...

Hlavní hygienička bude možná muset kvůli vzdělání skončit ve funkci

Hlavní hygienička Eva Gottvaldová možná bude muset do roka opustit svou funkci. Důvodem je to, že nemá vzdělání, které...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Čína ohlásila nejvyšší nárůst obětí koronaviru, změnila způsob vyšetření

Centrální čínská provincie Chu-pej, která je považována za epicentrum nákazy novým koronavirem, za středu zaznamenala...

Premium

Češi bydlí stále častěji ve sklepech. K extrémním řešením je nutí drahé nájmy

Nedostupné bydlení nutí Čechy ke stále extrémnějším řešením bytové situace. Zejména v největších městech už lidé míří i...

Premium

Sovětská legenda: Fourcadovi pomáhají lékaři. Francouz: Ta žena musí být šílená

Slavná sovětská biatlonistka a běžkyně na lyžích, trojnásobná olympijská vítězka Anfisa Rezcovová, si v rozhovoru pro...

Premium

Postavili si malý domek. Přezdívají mu termoska na bydlení

Nic z moderního komfortu v něm nechybí, na druhou stranu ani centimetr nikde nepřebývá. Tomáš Staněk navrhl a postavil...

  • Další z rubriky

Český rozhlas vykáže za loňský rok zisk kolem deseti milionů

Český rozhlas loni hospodařil se ziskem okolo deseti milionů korun při celkových výnosech přibližně 2,3 miliardy korun....

Vydavatelství Mladá fronta na sebe podalo insolvenční návrh, chce reorganizaci

Vydavatelství Mladá fronta a.s. na sebe podalo insolvenční návrh. Banka firmě zablokovala účty a vydavatelství se...

Výdaje do reklamy na internetu loni stouply o 20 procent

Celkové výdaje do internetové inzerce v uplynulém roce vyšplhaly na 34,4 miliardy korun. Ve srovnání s rokem 2018...

Soukup vyhrál nad radou, TV Barrandov nebude platit pokutu za neobjektivitu

Televize Barrandov uspěla se správní žalobou proti pokutě 400 000 korun, kterou dostala za neobjektivitu v pořadu Kauzy...

SOUTĚŽ: Vyhrajte erotické pomůcky a užijte si Valentýna na maximum
SOUTĚŽ: Vyhrajte erotické pomůcky a užijte si Valentýna na maximum

Vyhrajte vibrátor nebo sadu venušiných kuliček od Sexshopik.cz a připravte se na slastné, vášnivé a hravé chvilky. Radost výhra přinese vám i partnerovi.

Najdete na iDNES.cz