Vyplývá to z monitoringu společnosti Nielsen Admosphere, která monitoruje výdaje na reklamu už od roku 2008.
„Nejsilnějším tuzemským mediatypem je i nadále s výrazným odstupem televize. V roce 2019 jsme v ní zmonitorovali reklamu v ceníkové hodnotě 57,5 miliardy korun. V souhrnu televize odvysílaly znovu více reklam a zároveň je zdražily,“ uvedl k ročním výsledkům Tomáš Hynčica z Nielsen Admosphere.
Ostatní mediatypy vykázaly velmi podobné výsledky jako v loni. Objem inzerce v tisku meziročně stoupl o jedno procento na 19,8 miliardy korun, rozhlasová reklama naopak o procento klesla na 7,9 miliardy. Outdoorová reklama loni v porovnání s rokem 2018 vzrostla o tři procenta na 5,4 miliardy korun.
Žebříček mediatypů doplní v nejbližších týdnech také hodnoty za internet, které tradičně zveřejňuje Sdružení pro internetový rozvoj (SPIR). Nicméně i u něj můžeme podle Nielsen Admosphere očekávat nárůst.
Nejsilnějším zadavatelem roku 2019 byl internetový obchodník Alza.cz, jehož inzerce dosáhla hodnoty necelých 1,8 miliard korun. Druhý Kaufland umístil reklamu v médiích v hodnotě 1,7 miliard korun a reklama třetího Lidlu přesáhla 1,5 miliard korun v ceníkových cenách.