(Ilustrační snímek)

(Ilustrační snímek) | foto: Michal Sváček, MAFRA

Media projekt: MAFRA se drží na špici, čtenáři si oblíbili luštění a TÉMA

  • 6
Výsledky výzkumu čtenosti Media projekt za 4. čtvrtletí 2020 a 1. čtvrtletí 2021 potvrdily pozici mediální skupiny MAFRA jako lídra domácího tiskového trhu, oznámila MAFRA v tiskové zprávě. Posílila čtenost u klíčových titulů skupiny napříč segmenty. Rekordní nárůst zaznamenaly časopisy Žena a život a TÉMA i tituly pro luštění.

Deník MF DNES podle výsledků výzkumu rostl o 2 % a se 461 tisíci čtenářů zůstává nejčtenějších celostátním zpravodajským deníkem. Lepších výsledků a silného zásahu tématicky afinitní reklamy dosahují také pravidelné vkládané magazíny, které rozšiřují zpravodajský a servisní obsah MF DNES o volnočasové čtení.

Deník Metro rostl o 1 % na 347 tisíc čtenářů a dlouhodobě si drží pozici nejčtenějšího deníku v Praze a okolí a zároveň nejčtenějšího deníku zdarma. Týdeník zdarma 5plus2 se čteností převyšující 600 tisíc čtenářů zůstává jedním z nejčtenějších titulů domácího trhu.

Zpravodajsko-společenský týdeník TÉMA zvýšil čtenost o 8 % na 225 tisíc čtenářů a dosáhl historicky nejvyšší čtenosti za dobu existence.

Týdeníky Pestrý svět se 198 tisíci čtenářů a Rytmus života s 365 tisíci čtenářů pak ovládají horní polovinu žebříčku společenských časopisů.

V segmentu časopisů pro ženy patří mezi oblíbené tituly týdeník Chvilka pro tebe s 344 tisíci čtenářů a čtrnáctideník Napsáno životem se 177 tisíci čtenářů. Úspěch u čtenářů mají také týdeník Tina a měsíčník Můj svět.

Mezi tituly životního stylu pro ženy žebříčku nadále vévodí čtrnáctideník Žena a život, který navýšil čtenářský zásah o 13 % na 259 tisíc čtenářů. Na 30 tisíc nových čtenářů pak představuje nejvyšší nárůst v rámci kategorie.

Měsíčník Cosmopolitan, zaměřený na cílovou skupinu tak zvaných dospělých mileniálek, posílil o 8 % na 162 tisíc čtenářů. Prestižní měsíčník Harper´s Bazaar si drží stabilně úroveň 75 tisíc čtenářů.

Významný nárůst čtenosti mezi tituly MAFRA zaznamenaly časopisy pro luštění pod značkou Chvilka pro tebe: Chvilka napětí vzrostla o rekordních 28 % na 120 tisíc čtenářů a Chvilka pro luštění překročila dvousettisícovou metu s počtem 208 tisíc čtenářů.

Rostou i všechny programové tituly MAFRA. Vedoucí čtrnáctideník TV Max se konkurenci v rámci své kategorie vzdaluje se 4% růstem na 484 tisíc čtenářů.

Mediální skupina MAFRA je největším multimediálním domem v České republice, který prostřednictvím svých produktů pravidelně osloví 3,2 milionu čtenářů tisku a měsíčně 7,5 milionu návštěvníků internetu.


Témata: MAFRA, Cosmopolitan

Video