"Zjišťujeme, co dělníci v podzemí před propadem dělali. Podle výpovědi strojníka, který před propadem odešel, odstraňovali provizorní výztuž tunelu," řekl Dušan Havel z báňského úřadu.
Právě proto nyní vyšetřovatelé pracují s verzí, že uvnitř tunelu mohl některý z pracovníků propad zavinit špatným stavebním postupem. "Technologické pochybení je jednou z vyšetřovacích verzí. Právě ono bývá při podobných situacích nejčastější příčinou havárií," připomenul Havel. Podle vyšetřovatelů není vyloučeno ani to, že sesuv zavinil také špatný projekt stavby.
Parkoviště zachytávalo vodu
Podle informací MF DNES mohlo údajně sehrát roli také parkoviště na zahradě ministerstva kultury, které skončilo v kráteru. Bylo totiž postaveno načerno a stahovala se pod něj voda. Ta potom mohla "pomoci" propadu. "Podle mého názoru parkoviště tak zásadní úlohu nesehrálo, ale to ještě ukáže šetření," řekl Havel.
Vyšetřovatelé se dostanou do podzemí asi za měsíc. Tak dlouho bude trvat odvoz suti z tunelu. Poté vypracují konečnou verzi své zprávy a vyšetřování uzavřou. To by se mohlo podařit zhruba do dvou měsíců. Už nyní je však jasné, že se termín zprovoznění tunelu, který má sloužit jako obchvat centra města, odkládá.