- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Už někdo osvětlil jak by mělo vypadat těch 130 % průměrného platu? V učitelských tabulkách, odstupňovaných podle délky praxe? To bude mít 130 % začínající učitel, učitel před důchodem nebo nějaký povšechný průměr?
Tak je mi milejší učitel bez peďáku, který umí německy, než aby děti němčinu učil kvalifikovaný pedagog s aprobací tělocvik / výtvarka.
hm .. a já zase nechci, aby mi děcko učila vlastvědu, přírodopis, dějepis bakalářka z Fakulty soc. věd UK či Humanitních studií která dostala toho bakaláře za práci "Význam a četnost výskytu slova P... v romském jazyce"
Je hrozné, že to řeší tací jako je Drahoš a spol.
se nám vrátí docenti z praxe do škol ?
V Polsku v dobách tuhého socialismu si jeden docent matematiky spočítal, že dělník v loděnici vydělá 3x více než on. A tak si v občance proškrtal tituly před a za jménem a šel pracovat do loděnice. V loděnici se mu dařilo, moc se s prací nepřetrhl a dostával 3x víc než na škole. Pak loděnice založila večerní školu pro dělníky, a že kdo tam bude chodit, dostane přidáno. Docent se zapsal a začal chodit. Hned první hodinu, bác ho, matematika. Obtížnost jako v prvním ročníku na střední, takže docent jen tak pospává a nedává pozor. Všimne si ho učitel, vyvolá k tabuli a dá mu spočítat obsah kruhu. Docent začne psát, ale zaboha si nemůže vzpomenout na vzorec pro obsah kruhu, takže se to rozhodne odvodit. Napíše si převod do polárních souřadnic, pak to integruje a vyjde mu mínus pí er na2, tak tam stojí a přemýšlí, kde se tam vzalo to mínus. A z poslední řady někdo zašeptá: "Otoč interval integrace..."
Učitelů je dost, ale na zeměpis, tělocvik, dějiny atd. Chybí Ma, Fy, strojaři atd. prostě tam kde musí mozek makat.
Minulý rok jsem posílal životopis řediteli jednoho gymnázia, když hledal učitele na fyziku a informatiku. Vzhledem k tomu, že pracuji jako optik si troufám tvrdit, že Fyzice rozumím kapánek lépe než někdo, koho nabiflovali teorii na pedagogické fakultě a vůbec neví co si za tou teorií představit. Můj koníček je asi 30 let harware, obvzláště počítačové sítě. Software jako office snad zvládá na úrovni se kterou se dá učit na střední škole dnes každý. Samozřejmě pracuji i s CAD softwarem, Photoshop a nějaká ta vektorová grafika mi taky není cizí. Řediteli nestálo ani za to mi napsat, že jsem pro něho nevhodný. Na VŠ mi totiž přislo zbytečné si udělat pedagogické minimum. No nic, v soukromém sektoru pořád vydělám mnohem více, než ve školství. Jen jsme si myslel, že by bylo fajn, kdyby šli učit lidi s praktyckými zkušenostmi.
Jsem obecně proti,. K lékaři bez diplomu také nepůjdete, ale fotbaloví trenéři, učitelé,... to jsme všichni.
Ovšem tentokrát asi bude obrovský problém, protože většina učitelů je 55+ (( a strašně moc je v důchodovém věku) a než se nechat "zabít" raději mnoho z nich odejde do předčasných důchodů, pro mladé to i přes výrazné zvýšení platů není něco lákavého a navíc rychle přibývá dětí.
Asi to bude nutné, ale omezil bych to na následujících 5 až 10 let.
na online výuku to bude stačit