V současné době město hledá způsob, jak by mohlo výstavbu metra D financovat. Jednou z variant je takzvaný PPP projekt, tedy spojení se se soukromou firmou. Zároveň probíhá posuzování vlivů stavby na životní prostředí EIA. Kdy se ve skutečnosti začne stavět, není zatím jasné.
Pří plánování trasy D se projektanti inspirovali v zahraničí. Součástí trasy by tak mohly být například skleněné stěny, které by bránily lidem spadnout pod vlak. Řízení na lince by se pak mohlo přizpůsobit aktuální vytíženosti a dispečeři by tak vlaky mohli vysílat častěji, nebo je naopak "zpomalovat".
První stanicí ve směru z centra by měla být Náměstí míru v hloubce 40 metrů pod Sázavskou ulicí a cestující tu budou moci přestoupit na trasu A do stejnojmenné stanice.
Náměstí Míru bude mít eskalátorové výstupy směrem na Vinohradskou a Francouzskou ulici, bezbariérovým výstupem se lidé dostanou do ulice Korunní.
Na Náměstí bratří Synků cestující sjedou eskalátory do hloubky třinácti metrů. Stanice bude umístěna mezi náměstím bratří Synků a Otakarovou ulicí a projektanti zde plánují vybudovat i podzemní garáže. Náměstí bratří Synků bude mít nejvíc výstupů ze všech stanic trasy D, ze dvou vestibulů povede deset výstupů.
V hloubce 32 metrů bude stanice Pankrác, která bude mít dva vestibuly a dva výstupy. Také Pankrác bude stejně jako Náměstí Míru přestupní stanice. Jeden výstup bude do současné stanice metra C Pankrác a druhý do administrativní budovy Gemini naproti obchodnímu centru Arkády Pankrác. Nástupiště tady budou stejně jako například na Vyšehradě po stranách stanice.
Olbrachtova je plánována pod křižovatkou ulic Olbrachtova a na Strži v hloubce 27 metrů. Jediný výstup ze stanice bude u stanice autobusu Na Strži. Vestibul bude mít dva výstupy.
Takto budou vypadat stanice Olbrachtova (vlevo) a Nádraží Krč.
Povrchová stanice Nádraží Krč se bude "táhnout" mezi krčským nádražím a Jižní spojkou. Jeden z výstupů má být směrem od nádražní budovy na druhé straně komunikace, druhý k nádraží. Bude v hloubce pouhých tří metrů, což bude nejméně z celé trasy. Stanice bude mít stejně jako Pankrác nástupiště po stranách. Mělo by tady vzniknout také parkoviště P+R a lidé budou moci přestoupit na vlaky.
Trasa D by měla zlepšit také cestování do Fakultní Thomayerovy nemocnice. Přímo proti vstupu do nemocnice by měla vzniknout stanice Nemocnice Krč. V sedmnáctimetrové hloubce vznikne hloubená stanice se dvěma vestibuly a celkem čtyřmi vstupy. Umístěna by měla být pod křižovatkou Vídeňské ulice a Zálesí. Jeden vestibul vyústí směrem k sídlišti, druhý k nemocnici. Také tady by mohlo vzniknout podzemní parkoviště.
Další stanicí budou Nové Dvory s ostrovním nástupištěm pod křižovatkou Libušské a Durychovy ulice v hloubce třicet tři metrů. Vybudovány budou dva vestibuly a čtyři výstupy. Rovněž u této stanice by mělo být záchytné parkoviště. Stanice bude upravena tak, aby se odtud mohla v budoucnu případně trasa větvit do Modřan.
Stanice Libuš bude podél ulice Novodvorská v hloubce 13 metrů. Cestující by tady mohli v budoucnu přestupovat na tramvaj, jejíž trať sem město plánuje v budoucnu přivést.
Předposlední stanice se bude jmenovat Písnice a bude mít jeden vestibul s dvěma výstupy. Umístěna by byla podél bývalého masokombinátu v Libušské ulici. Vzhledem k tomu, že jde o stanici již na okraji Prahy, rovněž zde by bylo záchytné parkoviště.
Do konečně stanice Depo Písnice umístěné mezi Kunratickou spojkou a Vídeňskou ulicí by soupravy jely částečně po mostě. Samotná stanice by byla v hloubce sedmi metrů a bylo by tady depo. Vybudován by tu měl být autobusový terminál a záchytné parkoviště.