„Hledali jsme netradiční způsob, který by přitáhl k problematice znečištění ovzduší pozornost, a pivo pojmenované Pražský chodec je přesně takový nápad,“ avizoval koordinátor projektu Lukáš Eršil, kterého platí pražská radnice vedená primátorkou Adrianou Krnáčovou (ANO).
Za veřejné peníze tak vznikl speciální web pivoprazskychodec.cz a rovněž se po Praze objevily reklamní poutače, na kterých je vedle emblému Prahy také logo pivovaru Lobkowicz, který vlastní čínská skupina CEFC.
„Pražský chodec pomáhá čistit ovzduší od benzo(a)pyrenu, oxidů dusíku a prachových částic. Pivo je totiž speciálně určeno k tomu, abyste si dali jedno s kolegy po práci, a nechali tak služební auta aspoň jeden den v garáži. Dvanáctka s delikátní hořkostí, plnou chutí a bohatou pěnou,“ propagují mok oficiální webové stránky placené Prahou.
Vysvětlení doplňuje ještě banner, na kterém je třeba veverka v plynové masce a z duhy vykukuje „lahváč“. Za kampaní stojí PR agentura WMC Praha, mezi jejíž klienty jinak patří právě i pivovar s čínskými vlastníky.
Pražský chodec byl původně název lyrického díla proslulého básníka Vítězslava Nezvala, ve kterém popisuje krásy Prahy. Po 80 letech se pražský magistrát název rozhodl využít k poněkud jinému účelu.
Pivo do kanceláří
Právě ukončená týdenní soutěž pobízela pražské firmy k tomu, aby se s co největším týmem přihlásily. Teď desítce z nich půjčí lednici s pivem Pražský chodec. Podle webu akce se zapojila přibližně čtyřicítka společností. Na Facebooku počin nasbíral sotva stovku fanoušků.
Z registru smluv plyne, že agentura WMC za to dostala téměř 600 tisíc korun. Dalších 260 tisíc pak stály billboardy a sto tisíc vytvoření komunikační strategie a mediaplánu.
„Produkční agentura má na starosti například výrobu etiket na pivní lahve, pronájem lednice na jeden měsíc, zajištění organizace a distribuce lednice a doplňování piv do minimálně deseti pražských kanceláří, online promo, video z akce nebo microsite eventu, “upřesnil mluvčí pražského magistrátu Tadeáš Provazník. Pivovar podle něj na akci zadarmo dodal tisíc lahví jedenáctistupňového ležáku.
Vloni zase Praha chtěla motivovat k šetrnějšímu, a tím i ekologičtějšímu ježdění pražské taxikáře či dopravce. Agentuře Ariston PR za souvisící marketing zaplatila podle registru smluv téměř dva miliony korun.
Ze stejné kampaně zastřešené názvem Čistou stopou Prahou, která už běží od předloňského jara, přitom vzešel i další diskutovaný počin – loňské video, ve kterém pražský magistrát nabádá řidiče, aby nekupovali SUV, protože jsou velká a neskladná.