Jak mají poslanci hrazeny náklady na dopravu | |
Veřejná doprava (autobusy, vlaky, tramvaje, metro) zdarma | všichni |
Paušální nezdanitelný příplatek na dopravu | všichni |
Služební auto s řidičem | předseda a místopředsedové sněmovny |
Služební auto bez řidiče | předsedové výborů a poslaneckých klubů |
Co navrhoval Senát | |
Zrušit tyto souběžné výhody a mít možnost vybrat si pouze jednu z nich | |
Co navrhoval poslanec Jiří Payne | |
Vyměnit služební auto bez řidiče za služební auto s řidičem (pro předsedy výborů a poslaneckých klubů) |
Místopředseda vlády Pavel Rychetský, který za Senát novelu odůvodňoval, navrhoval, aby toto trojnásobné zvýhodnění bylo zrušeno a aby si ústavní činitelé mohli vybrat pouze jednu z těchto možností a neměli je k dispozici najednou.
Senát také požadoval, aby ústavní činitelé při nemoci dostávali stejné nemocenské dávky jako všichni ostatní občané, a nikoli jako nyní, kdy jim šest měsíců z nemoci běží plný plat.
Jedním z největších odpůrců redukce byl poslanec za ODS Jiří Payne, který navrhl senátní návrh zamítnout. S tím souhlasilo 73 poslanců, přesně tolik, kolik bylo zapotřebí. Proti se postavilo 45 zákonodárců.
Jiří Payne také požadoval výměnu služebního auta bez řidiče za služební auto s řidičem. Argumentoval tím, že když poslanci jedou služebním autem na recepci, nemohou pít, anebo riskují konflikt se zákonem. "Když nepijí, tak vybočují z toho, co je přiměřené diplomatickým aktivitám," prohlásil Payne.