Proti Humlovu návrhu se tvrdě postavil ministr dopravy Zbyněk Stanjura z ODS. "Je to nepřipravené a neprojednané," namítl. Návrh bývalého dopravního policisty Humla by podle ministra jen zvýšil riziko korupce, protože řidiči po nehodě by častěji tlačili na policisty, aby jim osvědčení o registraci vozidla na místě nevzali.
Huml svůj návrh, který prosazuje také nový šéf dopravní policie Tomáš Lerch, hájil tím, že by se na silnici neměly po těžké dopravní nehodě vracet v podstatě vraky, které na silnicích ohrožují také ostatní řidiče.
Za každou tabulku se značkou na přání zaplatíte 5 tisíc korun
S návrhem, aby si řidiči mohli legálně koupit registrační značku podle svého gusta, přišel už bývalý ministr dopravy Pavel Dobeš a ministr Stanjura ho jen "zdědil".
"Kdyby to bylo na mně, tak já to nenavrhuji," prohlásil ministr dopravy už před pár dny po jednání hospodářského výboru, kde prosadil, aby zákon začal platit až později. Sám Stanjura také kategoricky prohlásil, že on si o speciální značku na přání nepožádá, protože ji považuje za "papalášskou značku".
Kdo z řidičů bude mít jiný názor než ministr dopravy, musí počítat s tím, že za každou tabulku se značkou na přání zaplatí 5 tisíc korun, takže za dvě na auto 10 tisíc korun. Kdo potřebuje tabulku i pro přívěs, vyjde ho vlastní značka celkem na 15 tisíc. Ve značce na přání nebudou moci být vulgární ani nijak hanlivé výrazy.
Zjednoduší se také administrativa při převodu vozidla. "Dnes to vyřizoval jak ten, který prodával, tak ten, který kupoval. A my se držíme zásady třikrát jedna - je jeden registr vozidel, jedna žádost, tím pádem jeden úkon. Záleží na tom, jak se domluví prodávající a kupující, zda to půjdou vyřídit společně, jeden zmocní druhého nebo oba zmocní jednoho člověka," vysvětlil Stanjura. O zákonu nyní ještě bude hlasovat Senát.