Nový úsek Pražského okruhu zklidní Krč a Barrandov, Spořilovu uškodí

  12:14aktualizováno  12:14
Otevření části Pražského okruhu, která propojí dálnice D5 a D1, na některých místech pomůže, jinde uškodí. Pomůže Jižní spojce, naopak Chodov a Spořilov zahltí kamiony. Okruh má být otevřen 20. září.

Okruh mezi dálnicemi D1 a D5 by měl být otevřen 20. září. | foto: ŘSD

Díky stavbě Pražského okruhu si oddychnou pražští řidiči a také obyvatelé Krče, Michle, Barrandova.

Kupříkladu na Barrandovském mostě ubude zhruba padesát tisíc aut, okruh totiž pojme kolem šedesáti tisíc vozidel. Bude však záležet na tom, jak rychle si řidiči navyknou na novou trasu.

Naopak na Chodově a Spořilově se doprava zvýší. Kamiony nad 12 tun, které pojedou od plzeňské dálnice, totiž budou muset najet na nový úsek Pražského okruhu, protože budou mít zakázáno najet na Jižní spojku.

KOLIK
(PO)JEDE AUT

Dnes a po otevření okruhu
1. Pražský okruh
0 - 60 tisíc
2. Jižní spojka
(Barrand. most- D1)

100 tisíc - 91 tisíc
3. Barrandovský most
134 tisíc - 80 tisíc
4. K Barrandovu
59 tisíc - 46 tisíc
5. D1 Chodov
114 tisíc - 90 tisíc
6. Strakonická
51 tisíc - 48 tisíc
7. Rozvadovská spojka
49 tisíc - 46 tisíc
8. Strahovský tunel
43 tisíc - 27 tisíc
9. Mrázovka
45 tisíc - 37 tisíc
10. Plzeňská
32 tisíc - 30 tisíc
11. Komořanská
19 tisíc 12 tisíc
12. Vídeňská
(Zálesí-U Krčského nádr.)
51 tisíc - 19 tisíc
13. Spořilovská
43 tisíc - 56 tisíc
14. Modřanská
29 tisíc - 27 tisíc
15. Jižní spojka
(D1-Štěrboholská spojka)
83 tisíc - 94 tisíc
16. Průmyslová
50 tisíc - 57 tisíc
17. 5. května
94 tisíc - 84 tisíc
Zdroj: studie CityPlanu
Pozn.: studie počítá s odchylkou +/- 10 %

Jenže aby se dostaly například na dálnici D11, budou se muset vracet po D1 zpět do města a na Jižní spojku se napojí na Spořilově. Podle studie společnosti CityPlan, která se zabývá stavem dopravy po spuštění jihozápadní části okruhu, by ve Spořilovské ulici mělo přibýt přibližně třináct tisíc aut.

Starosta Prahy 11 Dalibor Mlejnský proto trvá na urychlení výstavby další části Pražského okruhu, která by propojila dálnici D1 s Běchovicemi. Kdyby už byla postavena, doprava by se odklonila na ni a netížila by Prahu 11.

Zda se stavba urychlí, zatím není jasné, ministerstvo dopravy spíše počítá se zpožděním. Záležet bude na rozpočtu na příští rok.

"V případě, že magistrát vydá v nejbližší době územní rozhodnutí, bude možné ke konci roku 2012 zahájit výstavbu. Záleží také na penězích," říká Nina Levinová z Ředitelství silnic a dálnic.

"Po 20. září pojedou auta po Spořilovské, aby se napojila na Jižní spojku. Jenže tato komunikace není uzpůsobená takovému nárůstu kamionů," stěžuje si starosta Mlejnský.

Křižovatky D1 se Spořilovskou a Spořilovské s Jižní spojkou tak budou ucpané. TSK zvažuje, jak dopravě v těchto místech ulevit.

"Obě tyto křižovatky provizorně upravíme tak, že ve směru mezi D1 a Jižní spojkou pojedou ve dvou jízdních pruzích. Dnes jsou tam místa, kde je doprava vedena v jednom pruhu," říká náměstek ředitele TSK Ladislav Pivec.

Kolem krčské nemocnice pojede o 22 tisíc aut méně

Další problém může nastat na Jižní spojce za lanovým mostem, kde se silnice zužuje a kudy kamiony budou projíždět při cestě směrem na Mladou Boleslav. Tomuto místu se mezi šoféry říká bobová dráha - široká šestipruhová silnice se tu totiž zužuje do čtyř pruhů a často se tu tvoří kolony.

Ty by podle Mlejnského sahaly až na dálnici na Jižním Městě a šoféři by se je snažili objet například přes Litochlebské náměstí. Zúžená silnice by se do roka měla rozšířit, a tím by se problém Prahy 11 mohl částečně vyřešit, ale kolony nezmizí.

Po Jižní spojce od D1 směrem na Štěrboholy pojede víc aut než doposud, a to zhruba o jedenáct tisíc. Výrazně se také uleví Vídeňské ulici v Krči, v úseku kolem krčské nemocnice. Namísto více než padesáti tisíc aut tu pojede "jen" dvacet dva tisíc.

JAK SE JEDE PO OKRUHU

Nová, jihozápadní část pražského městského okruhu bude otevřena 20. září. Redakce iDNES.cz úsek projela na začátku července. Podívejte se, jak to na okruhu vypadá (článek najdete zde).


Hlavní zprávy

Nejčtenější

Hašek titul JUDr. neměl získat. Jeho práce by propadla i jako seminárka

MF DNES získala rigorózní práci Michala Haška

Rigorózní práci, díky které Michal Hašek získal titul JUDr. ve slovenském Sládkovičově, exhejtman 7 let tají. MF DNES...

Podvodníci rozehráli obří „letadlo“, z lidí vylákali 398 milionů korun

Obžaloba viní tři podnikatele, že zmanipulovali téměř šest tisíc lidí a...

Společnost Rhinoceros nabízela rychlé zbohatnutí. Její zakladatelé díky dovedné manipulaci omámili vidinou snadno...

Mladík na ulici vyzval na souboj osmdesátníka. Netušil, že to je judista

Ilustrační snímek

Nepořádek, který dělal na ulici v České Lípě při pojídání kebabu mladý muž, rozčílil kolemjdoucího osmdesátiletého...

Koupila dům, plánovala drobné opravy. Místo nich jí statik doporučil demolici

Rodinný dům, který paní Komárková zakoupila. (2017)

Alena Komárková koupila dům v hodnotě přes jeden a půl milionu korun. Plánovala drobné opravy a spokojený život na...

Jana Masaryka patrně zabili britští agenti, napsal bývalý Havlův poradce

Jan Masaryk

V roce 1948 zemřel za podivných okolností československý ministr zahraničí Jan Masaryk. Většina odborníků se přiklání k...

Další z rubriky

Moderátor, politik, provokatér. Zlomové chvíle padesátníka Jaromíra Soukupa

Jaromír Soukup se nechal pro MF DNES v březnu 2010 vyfotit v boxerské...

Moderuje pořady na televizním kanále, jehož je vlastníkem, a nyní se chce angažovat také v politice. Jaromír Soukup v...

Etická komise potvrdila, že bývalý prorektor UK opisoval odborné texty

Ředitel Ústavu světových dějin a odborník na Velkou Británii Martin Kovář v...

Etická komise Univerzity Karlovy v pátek potvrdila stanovisko etické komise Filozofické fakulty, že se bývalý prorektor...

Do kardiostimulátoru se hacker nedostane. Hrozbou jsou ale elektromobily

Ilustrační snímek

Hackeři by teoreticky mohli „nabourat“ kardiostimulátory i defibrilátory. Tím by mohli zkrátit dobu jejich životnosti...

Najdete na iDNES.cz