Skutečně výrazné odlehčení od automobilů by v této oblasti mělo nastat až po otevření tunelu Mrázovka a silnice mezi Strakonickou a Radlickou ulicí, které na Strahovský tunel navazují. Ředitel odboru městského investora Jozef Macko novinářům řekl, že plánovaný konec roku 2002 už není reálný a stavba se zdrží asi o rok.
Magistrát podle něj stále nemá stavební povolení na jeden z tubusů Mrázovky. "Povolení bychom měli dostat tento týden. Předpokládám ale, že se proti němu odvolají ekologičtí aktivisté," uvedl ředitel. Povolení by tedy mohlo podle něj nabýt právní moci až koncem března.
Kromě nového nájezdu do Strahovského tunelu dnes řidičům začala sloužit opravená část Kartouzské ulice a nemusejí tedy jezdit pro provizorní komunikaci. Akce zahrnovala i výstavbu úseku Radlické ulice mezi ulicemi Plzeňská a Kartouzská a opravu Plzeňské ulice mezi ulicemi Stroupežnického a Mozartovou.
Práce přišly zhruba na 400 miliónů korun. V polovině letošního roku bude Smíchov připraven k zavedení systému jednosměrné dopravy, takzvaného malého okruhu. Do něj mají být zahrnuty ulice V Botanice, Kartouzská, Radlická, Ostrovského, Vltavská a Hořejší nábřeží.
Nový nájezd z Kartouzské ulice v Praze 5 do Strahovského tunelu mohou řidiči využívat od středy 17. ledna 2001. (17. ledna 2001) |
Primátor Jan Kasl slavnostně otevřel nájezdovou rampu do Strahovského tunelu. (17. ledna 2001) |
Lidé čekají u nájezdové rampy na slavnostní otevření. (17. ledna 2001) |
Na těchto světelných křižovatkách se nejčastěji tvořily kolony aut směřujících z Kartouzské do Strahovského tunelu. (17. ledna 2001) |