České středoškoláky podle ní vliv médií na soudobou společnost velmi zajímá a vadí jim, že prostor pro mediální vzdělávání ve školách značně kolísá.
Mediální olympiáda přilákala 2 500 zájemců ze všech 14 krajů České republiky. Do soutěže se přihlásilo 713 týmů středoškoláků z 258 škol (v Česku je 1 280 středních škol) a zapojilo se 315 pedagogů. Do finále postoupil jeden tým z každého kraje.
Proč se na internetu lže, pane učiteli? Sedmáci si vyzkoušeli mediální gramotnost |
Vítězný tým a i ten na druhém místě získaly i zájezd do Štrasburku, kde se zúčastní zasedání Evropského parlamentu.
Znáte odpovědi na otázky z prvního kola Mediální olympiády? Otestujte se zde. |
Výsledky podle pořadatelů ilustrují, jak si dnešní mladí lidé dokážou poradit s ověřováním důvěryhodnosti různých mediálních sdělení. V soutěžích studenti pracovali se zpravodajskými texty, natáčeli video na téma digitální stopa.
„Mediální gramotnost je dnes důležitější než v minulosti. A to i s ohledem na umělou inteligenci,“ řekl náměstek moravskoslezského hejtmana Lukáš Curylo. „Mediální gramotnost musíte předávat i dál. Spolužákům, rodičům a prarodičům,“ dodal.
Olympiáda se konala podruhé, poprvé s celorepublikovým dosahem. „Myslím si, že kvalita je oproti minulému ročníku srovnatelná. Možná lepší,“ uvedla za pořadatele Pavlína Tassanyi. Dodala, že olympiáda má ambici přitáhnout k mediální a informační gramotnosti více pozornosti pedagogů i studentů, a to i zábavnou soutěžní formou.