„Sbírka překonala dosavadní rekord. Pro nemocné děti a jejich rodiny se podařilo vybrat neuvěřitelných 41 milionů korun. V prodejnách Lidl mohl během dvou týdnů přispět každý, a to koupí nálepky ve tvaru srdíčka a pomyslně jej tak věnovat nemocným dětem,“ napsala Iveta Barabášová v tiskové zprávě společnosti Lidl.
Během své existence vynesla sbírka celkem 326 milionů korun, které se použily na terapie, rehabilitace, léčebné pobyty či kompenzační pomůcky pro více než 8 000 dětí.
„Částka, kterou se nám podařilo v letošní sbírce Srdce dětem vybrat, je opravdu neskutečná. Chtěl bych moc poděkovat našim zákazníkům, ale také každé kolegyni a kolegovi v našich prodejnách. Tento výsledek je totiž také jejich zásluhou,“ poděkoval generální ředitel společnosti Lidl Adam Miszczyszyn.
„Jsem moc rád, že všichni dokážeme spojit síly a společně udělat dobrou věc, která pomůže těm, jenž si sami pomoci nedokážou,“ dodal.
Sbírka je společným projektem Lidlu a společnosti Život dětem. Lidl poskytne prostředí pro vybírání peněz, které pak společnost Život dětem přerozdělí mezi potřebné, kterým může pomáhat celoročně.
Finanční pomoc putuje do rodin s vážně nemocnými dětmi, které bojují například s dětskou mozkovou obrnou, nemocí motýlích křídel, svalovou dystrofií, onkologickými onemocněními, autismem a nejrůznějšími kombinovanými onemocněními. Prostředky slouží na nákup konkrétních pomůcek a léčebných pobytů.
Lidl naděluje seniorům v předstihu. Zlevní jim vejce, pečivo i zeleninu |
„Upřímně jsme s ohledem na aktuální náročnou a složitou situaci tak vysokou částku ani nečekali. Dojalo nás, kolik lidí dokáže i dnes myslet na druhé, kteří si sami nedokážou pomoci. Děkujeme všem laskavým dárcům, ale také zaměstnancům v prodejnách Lidl. Bez jejich obrovské pomoci a odhodlání by takový úspěch nebyl možný,“ okomentovala výsledek sbírky ředitelka obecně prospěšné společnosti Život dětem Maria Křepelková.
Děti, kterým sbírka pomohla, navštívily spolu s rodiči prodejny, kde se s nimi mohli zaměstnanci vyfotit. V prodejnách se také nacházely plakáty s informacemi o pomoci z loňského roku. Zákazníci se tak mohli v průběhu sbírky dozvědět o příbězích dětí ze svého regionu.
Finální výši vybrané částky se rodiny dozvěděly na soukromém slavnostním koncertu, kde vystoupili například Leona Machálková, Olga Lounová nebo Jan Bendig.