Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Stojíte ve frontě pět minut? Jako odškodnění dostanete slevu, hlásí Lidl

  10:45aktualizováno  13:50
Obchodníci zlepšují své služby a jdou zákazníkům čím dál častěji „na ruku“. Některé řetězce se rozhodly „odškodňovat“ své zákazníky v případě, že čekají u pokladen déle než pět minut. Slevu padesát korun na právě uskutečněný nákup poskytuje Kaufland a nově také Lidl. Ostatní prodejci volí jinou strategii.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Shutterstock

Na základě zpětné vazby nyní řetězec Lidl jako omluvu za dlouhé čekání u pokladen poskytne každému zákazníkovi slevu padesát korun na právě uskutečněný nákup. Podle vyjádření prodejce jde o zlepšování služeb směrem k zákazníkovi. Od pondělí tak zaručuje, že zákazník nebude ve frontě u pokladen trávit víc času, než je nutné.

Nejistá vánoční sezona. Zákazníci s nákupy nespěchají a čekají na slevy

„Sleva se bude vztahovat na všechny zákazníky, kteří u pokladny čekají déle než pět minut a to za podmínky, že všechny pokladny nejsou otevřené. Akce se přitom nevztahuje na samoobslužné pokladny, do hodnoty nákupu se nezapočítávají dárkové karty, tiskoviny, alkohol a tabákové výrobky,“ stojí ve vyjádření společnosti Lidl.

Jakou frontu v marketech „preferujete“?

celkem hlasů: 561
Hlasování skončiloČtenáři hlasovali do 0:00 úterý 28. listopadu 2023. Anketa je uzavřena.

Za čekání sleva

Také Kaufland, který stejně jako Lidl spadá do koncernu Schwarz-Gruppe, nabízí za dlouhé čekání u pokladen odškodné. Tento bonus má ve své nabídce již delší dobu. „V rámci našich záruk pro zákazníky máme ošetřeno i čekání u pokladen delší než pět minut. Pokud zákazník čeká u pokladen déle než pět minut a nejsou otevřeny všechny pokladny, obdrží od nás poukázku v hodnotě padesát korun,“ řekla mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Řetězec Albert vsadil na efektivní systém plánovaní pokladen, který je nastavený na klidné časy i nejfrekventovanější hodiny v průběhu dne.

„Daří se nám tak v drtivě většině případů obsluhovat zákazníky u pokladen plynule. Přispívají k tomu také technologie, jako jsou samoobslužné pokladny nebo Albert scan, které dávají zákazníkům možnost alternativního odbavení nákupu. Principem našeho plánování při obsazování pokladen pokladními je, aby se nadměrné fronty, pokud možno netvořily,“ říká mluvčí Albertu Jiří Mareček a dodává:

„V plánech tedy nehasíme požár a neslibujeme zákazníkům odměny, ačkoliv v reálném živote může samozřejmě nastat i taková situace. Snažíme se jim však předcházet,“ popisuje Mareček.

Lidl vyhrál spor s Teskem. Žluté kolo v modrém čtverci smí používat jen on

V Globusu tento bonus nenabízejí, protože zvolili kromě samoobslužných pokladen také technologii Scan&Go, která dovoluje nákup skenovat, ukládat do tašek a následně bez nutnosti stát ve frontě u pokladen. Takto lze nakoupit i s mobilní aplikací Můj Globus. „Z naší zkušenosti víme, že si tyto technologie našly příznivce napříč věkem, dávno nejde o oblíbený styl nákupu jen u mladých zákazníků,“ doplňuje tisková mluvčí Globusu Aneta Turnovská.

Obchodní řetězec Tesco má ve všech prodejnách flexibilní struktury, díky nim jsou podle vyjádření mluvčí Ivy Pavlouskové schopni ihned reagovat na vyšší počet zákazníků prostřednictvím výpomoci kolegů z dalších oddělení.

„Právě kvůli rychlejšímu zaplacení, aby zákazníci nemuseli stát ve frontě, investujeme do rozšíření a zdokonalování samoobslužného odbavení jako jsou samoobslužné pokladny. V tomto roce jsme masivně navýšili počet prodejen se službou Scan&Shop, která zákazníkovi nabízí vyšší míru komfortu při nakupování a razantně urychlí proces placení,“ dodává Pavlousková.

Řetězec Penny u pokladen řídí jejich obsazenost průběžně tak, aby docházelo k co nejrychlejšímu odbavování zákazníků. K tomu využívá promyšlený systém plánování směn, činností na prodejně, ale i například komunikátory, díky kterým jsou schopni v případě větší kumulace zákazníků pružně reagovat.

„V případě, že u jedné pokladny čekají více než čtyři zákazníci, otevíráme další pokladnu. Na řadě prodejen mohou také zákazníci využít samoobslužné poklady, které přispívají k rychlejšímu odbavení zákazníků,“ doplňuje tiskový mluvčí Penny Tomáš Kubík.

V minulosti bonus za dlouhé čekání nabízela také Billa, jak je to v současné době, se redakci iDNES.cz zatím nepodařilo zjistit.

Šéf Úřadu práce: Umělá inteligence vše mění. Za mě už AI píše dopisy ministrům

  • Nejčtenější

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

25. dubna 2024  11:25

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu....

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

Elektrifikace flotil zásilkových firem v USA vázne. Výrobci aut nemají baterie

28. dubna 2024

Zásilkové služby ve Spojených státech se obávají nedostatku elektroaut, které potřebují k nahrazení...

Vídeňští restauratéři se bouří proti rozvozu jídel, připadají si vykořisťovaní

28. dubna 2024

Na vídeňské gastroscéně to vře. Provozovatelé tradičních restaurací se bouří proti expanzi...

Luxusní šperk skoro zadarmo. Cartier omylem prodával náušnice se slevou 99 procent

28. dubna 2024  7:32

Šperky se slevou 99,9 procenta. Za tolik koupil mexický lékař náušnice v luxusním francouzském...

Průmysl stagnuje, některých surovin bude nedostatek, varuje ruská organizace

28. dubna 2024  7:18

Průmyslová výroba a investice v Rusku stagnují, zhoršuje se vývoz zboží a ziskovost většiny...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit bývalému konkurentovi 21...