Podle údajů řetězce v porovnání s koncem předešlého roku Lidl zlevnil více než 400 výrobků napříč sortimentem a nyní přichází s nabídkou zaměřenou na seniory starší 65 let.
Od pondělí 9. října do neděle 15. října mohou po prokázání svého věku ve všech prodejnách Lidlu nakoupit ještě levněji. Desetiprocentní sleva je čeká u čerstvého ovoce a zeleniny, vajec a nebaleného pečiva.
Lidl prodlužuje otevírací dobu, vychází vstříc zákazníkům![]() |
„Našim zákazníkům se snažíme nabízet nízké ceny každý den, touto akcí jsme chtěli vyjít vstříc seniorům. I proto jsme do nabídky zahrnuli produkty podle kategorií, které nakupují velmi často. Zároveň jde o produkty, u nichž vlivem inflace za poslední dobu nejvíce vzrostla cena a mohly se tak stát pro řadu lidí nedostupnými. V jídelníčcích by však rozhodně chybět neměly. Symbolicky jsme tuto novinku představili k Mezinárodnímu dni seniorů jako dárek a zároveň poděkování našim zákazníkům,“ představuje jednatel společnosti Lidl Vít Pravda.
Týden věnovaný seniorům se v Lidlu objevuje historicky poprvé a doplňuje tak dlouhodobé úsilí značky nabídnout zákazníkům ty nejlepší možné ceny na trhu. Uplatnění slevy je jednoduché. U pokladny stačí slevu oznámit, prokázat svůj věk dokladem s fotografií a následně jen dokončit nákup. Slevu je přitom možné kombinovat s dalšími akcemi a v daném termínu ji využít opakovaně.
Řetězci klesl zisk
Zisk řetězce Lidl Česká republika v minulém účetním roce meziročně klesl o šest procent na 5,18 miliardy korun. Tržby společnosti vzrostly o deset procent na 84,36 miliardy korun. Vyplývá to z výroční zprávy zveřejněné ve Sbírce listin pro obchodní rok trvající od 1. března 2022 do 28. února 2023.
Lidl je na českém trhu od roku 2003, v současnosti má 317 prodejen a pět logistických center. Spolu s Kauflandem je součástí německé skupiny Schwarz. Skupina letos v květnu uvedla, že loni zvýšila tržby o 15,4 procenta na 154,1 miliardy eur (3,6 bilionu Kč). O rok dříve růst činil 6,6 procenta.
Podle šetření Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, které se věnovalo cenám základních potravin, má podle tržeb z roku 2021 podíl na českém trhu zhruba 16 procent. Skupina Schwarz měla podíl téměř 32 procent.
Lidl omezil osvětlení, šetří i další řetězce. Na nákup s baterkou, rýpe zákazník![]() |
Společnost již dříve uvedla, že součástí jeho strategie je důraz na privátní značky, které tvoří přes tři čtvrtiny sortimentu. Nabízí také spotřební zboží přes vlastní internetový obchod. Podle výroční zprávy měla společnost ve sledovaném období v průměru 9517 zaměstnanců proti předchozímu období je to o 330 lidí více.
Čistý zisk potravinového řetězce Billa loni v České republice meziročně klesl přibližně o 30,3 procenta na 458,87 milionu korun. Tržby společnosti naopak vzrostly asi z 31,35 miliardy korun na 33,7 miliardy korun. Penny v ČR loni zvýšil meziročně zisk o 22 procent na 1,153 miliardy korun. Tržby řetězce vzrostly meziročně o 15,5 procenta na 48,7 miliardy korun. Billa a Penny jsou součástí skupiny REWE Group.




















