Otakar Šmíd z občanského sdružení Krajina 2000 tvrdí, že nastává rozhodující kolo boje o trasu dálnice D3 z Prahy do Českých Budějovic.
"
Členové Krajiny 2000 učinili další pokus, aby zabránili rachotu stavebních strojů v sázavském údolí. Vzpomněli si na své předky, kteří uspořádali sbírku na stavbu Národního divadla, a rozjeli podobnou akci. Mezi obyvateli a chataři v Posázaví začali vybírat peníze na zpracování konkurenčního projektu dálnice D3. "Vybrali jsme asi pětadvacet tisíc korun, dalších několik desítek tisíc nám dala zastupitelstva okolních obcí a stotisícový příspěvek poslalo i ministerstvo životního prostředí," upřesnil Šmíd.
Podle něj konkurenční projekt upřednostňuje trasu dálnice od Mirošovic zhruba po trase nynější silnice I. třídy ve směru na Benešov a na Tábor. "Tato studie potvrzuje, že dálnice, která by vedla východněji, je k přírodě šetrnější než v Posázaví u Jílového. To je na jihu od Prahy jedinou velkou rekreační oblastí," dodal Šmíd.
Původní plán počítal s tím, že by dálnice vedla z Pražského okruhu od Jesenice těsně kolem Jílového u Prahy přes Luka pod Medníkem a překlenula by Sázavu obrovským betonovým mostem nedaleko Kamenného Přívozu.
Jílovskou variantu podporuje Ředitelství silnic a dálnic, naopak dálnici na jih Čech od Mirošovic zase preferuje ministerstvo životního prostředí. "My nyní počkáme, jak se rozhodnou středočeští krajští zastupitelé, do té doby se k tomu nebudeme vyjadřovat," řekla mluvčí ministerstva Jarmila Krebsová.