Prezidentští kandidáti se podle Horáka pasovali do specifických rolí. „V první části pelotonu jsou archetypy. Je tam generál, potom Nerudová, která má roli ženy, Janeček jako někdo, kdo je moderní a má neotřelé nápady, a Fischer nabízející jistotu,“ řekl pro CNN Prima NEWS s tím, že jde o zajímavý výběr.
„Každý z nich disponuje plusy i minusy. Čím víc se bude volba blížit, tím spíš se budou lidé zaměřovat na zápory,“ konstatoval marketér.
Domnívá se, že prezident by měl být ztělesněním národa a oblíbenou osobností, což je v rozdělené době těžké. „Zkrátka Superman, jenže ten se v realitě nevyskytuje,“ uvedl Horák.
Kontakt s realitou
Obraz jednotlivých kandidátů utváří marketingový tým a podle Rubeše musí postupovat velmi opatrně. „Je to stejné jako u seznamovacích aplikací, pokud se to přežene s úpravami a na rande pak přijde někdo úplně jiný, tak se se zlou potáže. A stejné je to i s budováním obrazu kandidáta,“ řekl Rubeš. Je prý důležité neztratit kontakt s realitou.
„Volba je od začátku o tom, jak se příslušnému kandidátovi podaří překonat překážky a dostat se dál,“ dodal Rubeš.