Na kampaň se počítalo s vyčleněním až 30 milionů korun, cena vzešlá ze soutěže činí včetně kompletní produkce nakonec 24,5 milionu. Kampaň bude zahrnovat televizní a rádiové spoty, reklamu v tisku a online médiích, ale také různé velké poutače, informace ve vitrínách nebo rámečky v městské hromadné dopravě.
Koncem srpna premiér Petr Fiala oznámil, že na celkovou pomoc občanům proti inflaci vyčlenila vláda 177 miliard korun. Citoval tehdy analýzu, podle které je v míře podpory ve vztahu k HDP Česko na čtvrtém místě mezi zeměmi v Evropské unii. Pod takzvaný Deštník proti drahotě zahrnula vláda i mandatorní výdaje, ke kterým je vázána zákony, například valorizace důchodů.
„Vždyť mi seberou děti.“ O dávky si Češi neříkají, zatěžuje je stigma |
Občané zatím podle úřadu vlády nabízenou pomoc často nečerpají. Buď nevědí, na jakou mají nárok, nebo že vůbec existuje, stydí se, že by pomoc měli využít, nebo se obávají administrativní náročnosti.
Kampaň představuje zejména příspěvek 5 000 korun na dítě, příspěvek na bydlení a základní pomoc se snížením cen energií.
Novou podobu má také web Deštník proti drahotě, kde mají občané k dispozici nejen informace o podpoře, ale též si mohou o pomoc přímo požádat skrze online formuláře.