Ty budou stavěny zcela novou technikou betonování, která výstavbu značně urychlí.
Plánovaná část metra bude mít celkem dvě nové stanice na necelých čtyřech kilometrech: kobyliské náměstí a ládví.
"Lidem se tím zkrátí cesta do centra minimálně o deset až patnáct minut a navíc tím přijdou o úmorné přestupy," řekl k chystané stavbě generální ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy Milan Houfek.
"Rozhodli jsme se pro tuto část Prahy, protože ulice V Holešovičkách byla vždy ucpaná, bylo to podle mého názoru z celé Prahy nejhorší, i když se najdou podobná místa i jinde," řekl náměstek primátora Martin Hejl.
První etapa stavby z nádraží Holešovice do Ládví by měla být dokončena do konce roku 2003 a zpřístupněna veřejnosti v létě 2004.
Zahájení ražby prvního tunelu nové trasy metra 4C, která povede z Holešovic do Kobylis a Ládví. (30. května 2001) |
Slavnostního zahájení ražby prvního tunelu nové trasy metra 4C, která povede z Holešovic do Kobylis a Ládví, se účastnili přední představitelé města i dopravního podniku. (30. května 2001) |
Dělníci přihlížejí na zahájení ražby prvního tunelu nové trasy metra 4C, která povede z Holešovic do Kobylis a Ládví. (30. května 2001) |
Začátek tunelu nové trasy metra 4C, která povede z Holešovic do Kobylis a Ládví. (30. května 2001) |
Stroj k ražbě prvního tunelu nové trasy metra 4C, která povede z Holešovic do Kobylis a Ládví. (30. května 2001) |