- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
smart city Zlín ani Zlínský kraj v 2030 nebude. Stačí se podívat co to řídí za lidi.
Adámek - oprava velkého kina 500 mil. Kč
atd.
Tento umely kraj by uprimne nemel v roce 2030 ani existovat. Je to komunisticky vymysl ke kontrole lidu, likvidaci tradic, zajisteni koryt a my to dodnes vydrzujeme? Nezda se vam, ze je neco spatne? Nam na Slovacku Zlin nic nerika. Uh. Hradiste jako okresni mesto ano a to by melo byt vse. Proc se nepoucime od Rakusanu, kde to nadherne funguje tak jako kdysi u nas. Lokalni ekonomika, daneni, planovani, hospodareni i politika. Asi by to vse davalo moc smysl, ze ano.
V Rakousku to funguje podobně jako u nás, spolkové země tam jsou na úrovni našich krajů. Také počtem obyvatel jsou tamní země na úrovní našich krajů.
možné to je...pokud budeme mít chytrého, bohatého (aby nemyslel jen na svoji kapsu) a s atraktivní akceschopnou vizí hejtmana.....
Bohužel v současné době je Zlínský kraj hloupý, chudý a offline :-D
Zlínský kraj nebo jen Zlín docela by to chtělo rozlišovat. Jelikož vše co Zlínský kraj posledních pár let dělá, se nejvíce dotýká pouze města Zlína a jeho okolí. Na ostatní se tak nějak nedostává. Ale třeba je to jen můj pocit.
Je to jen Váš pocit. Ve Zlíněse jen slibuje.
Já mám vizi, že v roce 2030 budu mladý a krásný. Nicméně vůbec nevím, jak to mám udělat...
Máme jistotu, že vize dopravy přichází se 60letým zpožděním. Tehdy měli otcové města, architekti a dopraváci třísknout do stolu a požadovat obchvat města. Za to, že to ještě donedávna šlo, vděčíme baťovským architektům. Parkově úpravy a proluky mezi stavbami dovolovaly do křižovatek zaústit 16 pruhů. Zoufalá a slepá cesta byla zjednosměrnění centra města, kdy se prodloužila průjezdní délka města a doprava musela přes další křižovatku.
Zlín je při průměrném ročním nárustu dopravy 1,8% a vyčerpané průjezdní dopravní kapacitě na kolenou.
Navíc, jestli se počítá s dálnicí D49 na Slovensko, musí se také počítat s 10násobným tranzitem přes Zlín na Otrokovice a celou Jižní Moravu a obráceně. Všude jinde se vědělo, že státní silnice první třídy musí z města, jenom ve Zlíně se stále očekává zázrak.
Myslím, že máte pravdu, ale toto není problém kraje, ale města Zlína
Vize je pěkná věc, horší je realizace. Stačí jeden horlivý ekolog a mají po vizi. Nedokázali si poradit za 30 let, pochybuji, že se jim to podaří za 12. Ale blíží se komunální volby, tak je potřeba na něco nalákat.
Bohuzel to, ze se kraj vylidnuje, je zpusobeno skladbou prumyslu a jeho polohou a s tim souvisejicimi nizkymi mzdami, coz moc velke nadeje do budoucna nedava. Nechapu ty ruzove bryle, ktere si tady predstavitele kraje neustale nasazuji. Osobne bych tady radeji videl rozvinuty it prumysl a inovacni centra, nez se chvastat, ze tady mame vysoke zastoupeni gumarenskeho a plastikarskeho prumyslu.
Bohatý region není možné vybudovat bez hi-tech s vysokou přidanou hodnotou, což předpokládá vědu, vzdělání, výzkum, kvalifikaci a lidi s vysokou osobní motivací zajištěné dobrou nabídkou bytů, služeb, vzdělání, zdraví, vybavením pro zájmové aktivity a dopravou. Jinak mlátíme prázdnou slámu a o kvetoucím kraji si můžeme nechat zdát. Dá-li se hovořit o lepších časech, to záleží aktuálně na čtyřech faktorech: na prosperující univerzitě a vzdělávacích institucích obecně, na udržení mladých a vzdělaných lidí, na motivovaném lidském potenciálu a zavedením špičkových technologií založených na nových poznatcích vědy.
Jak to jen říct slušně... pokud Zlínský kraj roste, tak to rozhodně není díky jakékoliv aktivitě Krajského úřadu. A troufám si tvrdit, že jakýkoliv posun ke zlepšení zas dílem Kraje nebude, bude to jen díky práci lidí, co makají a makají. Nic více, nic méně.
Paní Veroniko, není to jen kraj, kdo se ve veřejných službách jen veze, jsou to i státní a komunální zařízení, některá zastupitelstva obcí, která jsou pro komunitu spíše brzdou než akcelerátorem. Připočteme-li k tomu sabotéry typu ekoteroristů & spol., mám důvodné obavy, že kraj čeká v lepším případě další stagnace než chiméra slibovaného rozkvětu.