Diskuze

Tunel pod Zlínem se odkládá, prioritu má Prštenská příčka a obchvat Zálešné

Do poloviny letošního roku měla být hotová studie odpovídající na otázku, zda by husté dopravě ve Zlíně pomohla stavba tunelu. Pod zem by se zanořil poblíž 21. budovy baťovského areálu a na povrch vystoupal přibližně u budovy Městského divadla.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
AZ

Každá priorita magistrátu má bohužel vadu na kráse. Stát pohřbil Pravobřežku před více než 10 lety. Z Prštenské příčky z této doby přetrvává název "příčka". Naskýtá se otázka k čemu to v současné době vlastně bude příčka? Jaká bude návratnost investice pro železnici, když se má budovat v rámci elektrifikace železnice? Proč se dávno neosadila mostovka přes Dřevnici, která za pár peněz odvede provoz ze semaforu Přímá-Nábřežní mimo tento semafor ve směru Otrokovice-Prštné-Jižní Svahy.

Obchvat Zálešné, Podvesné a Věžových domů měl před mnoha lety zajistit napojení centra města na dálnici. V současné době je to jinak a mluví se dokonce o nulové variantě Fryštáckého přivaděče. Ministerstvo dopravy má D49 Hulín-Slovensko u ledu a upřednostňuje plánovaní a budování dálnic na severu našeho kraje- E442-1/35 a 1/57 (Semetín) viz Politiku a zásady územního rozvoje.

2 2
možnosti

Poslední odstavec je opět Váš tradiční blábol, pro který neexistuje žádný podklad... :-)

6 0
možnosti
FB

Tak prima, obchvat zalesne a prstenska příčka je prioritou už 20 let, super že víme co je prioritou na dalších 40 let.

16 0
možnosti
Foto

J47a77n 11A82d75l87e61r

21. 12. 2018 17:11

Tunel pod centrem Zlína (úzká, jednoproudová silnice) byl od začátku pouze fikcí jednoho z projektů. Realisticky uvažující občan nemohl nikdy uvažovat o tom, že by "kdosi" na takovou akci poskytnul prostředky.

9 1
možnosti
AZ

Jenom malé upřesnění. Ne jeden z projektů, ale z variant nového Generelu dopravy města Zlína z roku 2016. V generelu dopravy je navržen ještě tunel pod Jižními Svahy k Burešovu. Aby zhotovitel nemusel vracet honorář, do Generelu byla zařazena ještě varianta "C" - de fakto jako "Přeložka státní silnice 1/49 ze středu města" a současně obchvat města Zlína.

0 0
možnosti
VH

Pokud řešení dopravy v centru se odkládá (přestože téměř všichni to slibovali jako prioritu) a bude to trvat jako obchvat Zálešné, začne se řešit centrum tak v roce 2040.

5 0
možnosti
AZ

Nevím co máte na mysli. Jestli ten tunel pod středem města, tak ten řešením dopravy nikdy nebyl, protože se jedná o technický omyl. Stejně jako minulé zjednosměrnění středu města, které prodloužilo průjezdní délku městem a zbytečně vytvořilo podmínky pro vznik nejpřetíženější křižovatky města.

Cca v roce 2014 se v Analytické části generelu dopravy v odstavci hrozeb konstatovalo, že je DOPRAVNÍ KAPACITA MĚSTA VYČERPÁNA A ŽE MEZIROČNÍ NÁRUST DOPRAVY ČINÍ 1,8%.Tento smrtelný mix zajistil v místě Tržnice nárust dopravy za 5 let o dalších 3 tisíce vozidel. Matematikům nemusím připomínat, že se bude nárust zrychlovat, protože každoročně narůstá základ pro výpočet procent. Za tohoto stavu nezbývá nic jiného, než požádat MD o přeložku státní silnice 1/49 a všechno nechat pod jejich taktovkou a finančním zajištěním.

Zlín se jedině tak připraví na desetinásobný nárust tranzitu v souvislosti s budováním D49 Hulín - Slovensko. A proč tak soudím? No proto, že tato superdálnice mezinárodní sítě TEN - T stáhne provoz na Slovensko od Jablůnkova u polskách hranic až po Břeclav. No a z Lípy do Otrokovic a celou Jižní Moravu to bude po 1/49 přes Zlín 14 km a po D49 přes Hulín 44 km. A to jednou provždy.

1 1
možnosti