- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Každá priorita magistrátu má bohužel vadu na kráse. Stát pohřbil Pravobřežku před více než 10 lety. Z Prštenské příčky z této doby přetrvává název "příčka". Naskýtá se otázka k čemu to v současné době vlastně bude příčka? Jaká bude návratnost investice pro železnici, když se má budovat v rámci elektrifikace železnice? Proč se dávno neosadila mostovka přes Dřevnici, která za pár peněz odvede provoz ze semaforu Přímá-Nábřežní mimo tento semafor ve směru Otrokovice-Prštné-Jižní Svahy.
Obchvat Zálešné, Podvesné a Věžových domů měl před mnoha lety zajistit napojení centra města na dálnici. V současné době je to jinak a mluví se dokonce o nulové variantě Fryštáckého přivaděče. Ministerstvo dopravy má D49 Hulín-Slovensko u ledu a upřednostňuje plánovaní a budování dálnic na severu našeho kraje- E442-1/35 a 1/57 (Semetín) viz Politiku a zásady územního rozvoje.
Poslední odstavec je opět Váš tradiční blábol, pro který neexistuje žádný podklad... :-)
Tak prima, obchvat zalesne a prstenska příčka je prioritou už 20 let, super že víme co je prioritou na dalších 40 let.
Tunel pod centrem Zlína (úzká, jednoproudová silnice) byl od začátku pouze fikcí jednoho z projektů. Realisticky uvažující občan nemohl nikdy uvažovat o tom, že by "kdosi" na takovou akci poskytnul prostředky.
Jenom malé upřesnění. Ne jeden z projektů, ale z variant nového Generelu dopravy města Zlína z roku 2016. V generelu dopravy je navržen ještě tunel pod Jižními Svahy k Burešovu. Aby zhotovitel nemusel vracet honorář, do Generelu byla zařazena ještě varianta "C" - de fakto jako "Přeložka státní silnice 1/49 ze středu města" a současně obchvat města Zlína.
Pokud řešení dopravy v centru se odkládá (přestože téměř všichni to slibovali jako prioritu) a bude to trvat jako obchvat Zálešné, začne se řešit centrum tak v roce 2040.
Nevím co máte na mysli. Jestli ten tunel pod středem města, tak ten řešením dopravy nikdy nebyl, protože se jedná o technický omyl. Stejně jako minulé zjednosměrnění středu města, které prodloužilo průjezdní délku městem a zbytečně vytvořilo podmínky pro vznik nejpřetíženější křižovatky města.
Cca v roce 2014 se v Analytické části generelu dopravy v odstavci hrozeb konstatovalo, že je DOPRAVNÍ KAPACITA MĚSTA VYČERPÁNA A ŽE MEZIROČNÍ NÁRUST DOPRAVY ČINÍ 1,8%.Tento smrtelný mix zajistil v místě Tržnice nárust dopravy za 5 let o dalších 3 tisíce vozidel. Matematikům nemusím připomínat, že se bude nárust zrychlovat, protože každoročně narůstá základ pro výpočet procent. Za tohoto stavu nezbývá nic jiného, než požádat MD o přeložku státní silnice 1/49 a všechno nechat pod jejich taktovkou a finančním zajištěním.
Zlín se jedině tak připraví na desetinásobný nárust tranzitu v souvislosti s budováním D49 Hulín - Slovensko. A proč tak soudím? No proto, že tato superdálnice mezinárodní sítě TEN - T stáhne provoz na Slovensko od Jablůnkova u polskách hranic až po Břeclav. No a z Lípy do Otrokovic a celou Jižní Moravu to bude po 1/49 přes Zlín 14 km a po D49 přes Hulín 44 km. A to jednou provždy.