Diskuze

Změňte trasu dálnice D49, žádá obec. Je schválená, namítají silničáři

Silničáři ve Zlínském kraji mají problém s dalším úsekem chystané dálnice D49. Jde o její část z Lípy do Vizovic, a pak dál ke slovenské hranici, po níž by se mělo začít jezdit v roce 2031. Jestli to tak bude, ale není vůbec jisté. Lidé v Zádveřicích se totiž nechtějí smířit s trasou dálnice, která má vést přes jejich katastr. Silničáři ale změny odmítají.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Dříve se používal název zemský škůdce. Dnes se jim říká aktivisté;-D

9 0
možnosti
JS

J76a64n 68S66o30u84k84u89p

5. 3. 2020 12:13

Až na to, že mají pravdu. Celá zamýšlená trasa D/49 až po Lysou je absolutně zbytečná. Dálnice by měla skutečně končit u Lípy.

0 13
možnosti
ŠT

Klid,než se začne stavět,tak už tady nebudem.

3 1
možnosti
AZ

Je patrné, že to nezajímá vás a máte jistotu, že to nebude to zajímat ani vaše potomky.

0 1
možnosti
AZ

Zlínsko má smůlu. V současném stavu by v budoucí trase D49 stačila okreska. V budoucnu to ale bude veledůležité MEZINÁRODNÍ propojení TEN-T dané uzlem Pozděchov. V bude to místo, propojení s 1/57, Které dává MD přednost /dálnice Semetín/ potažmo 1/35 a přeložené E442 na Slovensko. Jenom z tohoto místa od polských hranic po Břeclav se dá překonat pohraniční pohoří Lyským průsmykem, po rovině do údolí Váhu na Slovenské dálnice. D49 Hulín - Pozděchov se stane /typuji 20 let/ důležitým propojením k naší D1 na Brno a mnoho let krajem plánované trasy Paříž - Kyjev. A tak je k tomu potřeba přistupovat JIŽ DNES. Trasa musí být naplánovaná v zářezech, tubusech, s 50 m koridory jehličnanů /ve vlastnictví původních majitelů/ co nejdále od lidí. Jedině toto umístění zajistí smysluplné propojení D49 s Přeložkou státní silnice 1/49 ze STŘEDU MĚSTA Zlína v rozsahu Lípa - Kvítkovice ev. D55.

3 0
možnosti
AZ

Ještě bych připomněl důležitost Přeložky 1/49 ze středu města Zlína. Vždy to bude z Lípy do Otrokovic /a potažmo na CELOU Jižní Moravu/ 14 km. Tamtéž po dálnicích přes Hulín 44 km. Při použití Přeložky bude poloviční potřeba času a třetinová spotřeba paliva.Silnice 1/49 ucpává Zlín již za tohoto stavu a měla být přeložena místo zjednosměrnění centra města před 50 lety, v době zprovoznění obchvatu podobně do úzkého údolí situovaného města Vsetína. Zlín musí být PŘIPRAVEN na postupné mnohonásobné zahuštění dopravy.

5 0
možnosti
RH

Na rok zavřít 49ku, svézt dopravu přes Zádveřice pak se znovu zeptat Zadveřických chytrolínů na názor.;-)

5 0
možnosti
AZ

Patří pod příspěvek pana Jana Soukupa ob jedno výše.

Netušíte jak bych byl rád a se mnou 100 tisíc obyvatel Zlínské aglomerace, abyste měl pravdu. Bohužel ale jenom líčíte stávající stav. Mám ještě od krajského šéfa pro dopravu pana ing. Drozda /12 LET/ na dvě strany seznam důležitých jednání včetně mezinárodních ve věcí mezinárodní trasy TEN-T. Nahledejte si NOVINY METROPOL ze září 2017. Generální ředitel ŘSD říká: "D49 je součástí celoevropské sítě TEN-T", a já dodávám, že zatím má čas, ale nesporně jednou BUDE ZREALIZOVANÁ.:-(:-(:-(

0 0
možnosti

D49 by měla skončit v Lípě, dál je zbytečná. Stačilo by modernizovat stávající silnici a vybudovat obchvaty kolem většiny obcí,“ zmínil opakovaně Patrik.

- ano, to by skoro znamenalo novou cestu, při tom množství dědin, co na té trase jsou..a vsechny rekonstrukce za plneho provozu..borec už nepřemýšlí logicky, jenom prostě brzdí jakoukoliv výstavbu..

7 1
možnosti

Přesně tak... sám se Patrik odkopal - on řekne postavte obchvaty - jenže tam je mezera mezi obcemi často jen pár stovek metrů - tedy komplet komunikaci v náročném terénu mimo obce = sám vlastně říká postavte rychlostku/dálnici.

0 0
možnosti
KD

Silnicari vypocitali ze staci jeden 0ruh. Jo to stejne vypocitali i u D1 a jak to tam ted vypada. Vse nasobit 2

3 0
možnosti
MT

Oni to u D1 vypočítali dobře. Součástí toho výpočtu ale byla kompletní D35. Jak se ta postaví, vozovka 3+3 by ve většině trasy D1 skutečně byla zbytečná. Že D35 nestojí, je primárně chyba nejlepší vlády, co jsme kdy měli, protože nikdy nebylo na dopraví stavby víc peněz, než mezi lety 2015 a 2019.

0 0
možnosti
MS

Je mi jedno, kterou vyberou trasu ... ale čím dříve bude stát, tím lépe....

11 0
možnosti
OU
OU
Uživatel požádal o vymazání
12 0
možnosti
JP

Jsou to ti sami obcane, co si stezuji, ze v Zelechovicich stoji kazdy pracovni den dlouhe fronty. Ti lide ale do Zlina nebo na tu dalnici na Veselou nejak doskacou. Jen mi je opravdu lito obci na vychod a jihovychod od Vizovic, jako Valasske Klobouky, Slavicin a Brumov Bylnice. Tam pokud se nezlepsi napojeni na centra, tak z tech mest budou zapadle visky, kde mladi nebudou chtit vubec bydlet. Starosta Zadveric by si mel uvedomit, ze jen pouhe vyjeti na I/49 od Luhacovic zabere ve spicku i 10-15minut.

7 1
možnosti
Foto

Ty fronty v Želechovicích tvoří v drtivé většině místní doprava do Zlína, tam se obávám, že dálnice tolik nepomůže. Řešení je takové nepopulární - nechat auto doma, veřejná doprava v okolí Zlína je dostatečná. Když to těm lidem stojí za to.

0 1
možnosti
JN

J41a31n 21N83o95v66á45k

4. 3. 2020 20:21

Už aby stála. Jezdím tam vcelku pravidelně a projíždět k hranici tu spoustu vesnic je děs.

I když na slovenské straně je to s množstvím vesnic ještě horší.:-)

10 0
možnosti