- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je to cyklostezka nebo smíšená stezka?
Resp. kdy končí dotace a stane se z toho smíšená stezka?
Jak bude hotová tak si ji na ekoloběžce projedu
Další manipulativní jednostranný článek idnes. Nechybí obvyklá lež, že „dřív se tu v podstatě člověk na kole podívat nemohl“. Než byl postaven chodník opatřený značkami Stezka pro chodce a cyklisty, dalo se tudy na kole projet bez problémů, z Valašské Polanky trvala jízda do Vsetína necelých 20 minut. Stezka je, jak je u nás zvykem, úmyslně postavena tak, aby cesta po ní trvala alespoň o polovinu déle, než jízda po souběžné silnici.
Škoda, že se autor pana Daňka nezeptal, proč jsou na stezce na každé křižovatce betonové obrubníky, proč na každé křižovatce musejí cyklisté dávat přednost vozidlům přijíždějícím zprava, proč jsou na ní ostré zatáčky. Cyklistům je nutné jízdu znepříjemnit, proto betonové obrubníky, zatáčky ostré tak, aby cyklista musel zpomalit na 15 km/h a znovu se rozjíždět, přednosti v jízdě řešené tak, aby místní voliči točvolanti, když vyjíždějí na hlavní silnici, nemuseli dávat přednost cyklistům. Cyklista má s kolem popojíždět od jedné značky konec stezky pro chodce a cyklisty ke druhé a na každé křižovatce čekat, až nadčlověk točvolant projede. A protože na stezku přispěl kraj vedený ANO, je třeba to ve stranickém tisku náležitě prezentovat.
Tvrzení, že „stavba generuje významný socioekonomický přínos pro celý region“ nemůže MMR myslet vážně. Vyhodilo se zde půl miliardy za komunikaci, po které trvá jízda déle, než po stávající silnici. A to v regionu, který dodnes nemá normální spojení s okolím. Takže vedle železnice, po které se jezdí rychlostí maximálně 80km/h a silnice, na které se sotva vyhnou dvě nákladní auta, a která se každý rok někde opravuje, bude stát nepoužitelná stezka za peníze, za které mohla být rekonstruována silnice 1.tř., třeba i s širokými krajnicemi pro cyklisty.
Jenže to by peníze šly přes ŘSD a ne přes rozpočty, na kterých sedí místní starostové. Ostatně oni mají práci ve svých obcích, dojíždět nemusejí, tak co by se přednostně nestarali o své rozpočty.
Nealko pivo a nealko vino potecou proudem. Jeste zmenit zakon a slovo nealko zmizí!
Jediné co každému tichému kraji chybí, jsou cyklostezky a atrakce.
Jet ze Zlína do Vsetína na kole- to není žádná hitparáda.
Do vsetina se jede vpohode prez vseminu, je tam jen 3 kilometrovy usek po silnici 69 a navic je to ve meste.