"Mně se nejvíc líbí ten růžový," žasla nad skvosty vášnivá golfistka, čtrnáctiletá Markéta Koutníková z Ústí. Do butiku Klenoty Ori v nákupním centru Forum přišla s otcem speciálně kvůli míčkům. Ten, na který ukazovala, je z osmnáctikarátového zlata, ozdobený 2 863 brilianty a safíry a stojí dva miliony korun.
"Můžu si je potěžkat?" navrhl její otec. S žádostí ale neuspěl. Z boxu mohl míčky vyndat jen kvůli focení pro MF DNES zástupce šperkařské firmy a jedině v rukavicích. "Pot je potvora," vysvětloval. V tom okamžiku ochranka zbystří a raději zamyká vstupní dveře.
Vitrína s míčky byla dnes hlavní atrakcí v obchodě. "Ty se blýskají, co?" obrátila se ke své vnučce Jaroslava Račáková z Chabařovic. "Zabalte nám jeden jako dárek k Vánocům. Ten růžový se mi hodí k pleti," vtipkovala.
Výstava ale byla skutečně prodejní. Kromě míčků byly její součástí náhrdelníky, náušnice a prsteny za zhruba 80 milionů korun. Večer si je můžou vyzkoušet i koupit obchodní partneři a stálí zákazníci obchodu. Zítra míří kolekce na další výstavu na Slovensko.
Zvláštní klenoty vytvořil designér a majitel značky ALO diamonds Alojz Ryšavý v roce 2009, když se jeho společnost stala sponzorem European Tour PGA. Nejdražší míček za 20 milionů korun byl vyroben speciálně pro golfový turnaj v České republice. Je z bílého osmnáctikarátového zlata osázený 409 bílými diamanty o celkové váze 54, 30 karátu.