Lazar 2 přichází
Nové požadavky se podepsaly na vnějším vzhledu. Kvůli balistické odolnosti byla zrušena velká okna, protože hmotnostní deficit neprůstřelných skel, byl proti ocelovému plátu značný. Jistou roli sehrál i psychologický efekt „zdánlivě větší zranitelnosti“ skel. Požadavky na vysokou balistickou odolnost přední části korby vedly ke sklopení čelních pancéřových plátů pod větším úhlem od kolmice.Dále bylo nutné zlepšit přístup k motoru, respektive k celému power-packu, který mělo být možné rychle vyměnit.
Konstruktérům nezbylo, než se vzdát uspořádání s velitelem a řidičem vedle sebe a použít ve světě běžné umístění power-packu na jedné straně a řidiče s velitelem na druhé. Tím přišlo vozidlo i pravé boční dveře. Použití nezávisle zavěšených kol zlepšilo průchodivost terénem, a navíc umožnilo výrazně snížit těžiště.
V prostoru výsadku zůstalo „zasklení“ zachované i se střílnami. Skla dostala kromě přívodu teplého vzduchu na odmlžení ještě vnější stěrače. Dvoje zadní dveře nahradila hydraulicky sklápěná rampa, ovládaná řidičem nebo velitelem výsadku, umožňující rychlejší opuštění vozidla. Pro případ selhání hydrauliky jsou v rampě dvoje do ručně ovládané, do stran otevírané dveře.
Výsadek tvoří osm mužů + velitel. Všichni sedí na samostatných sklápěcích sedačkách upevněných ke stropu pomocí individuálně odpružených závěsů. To zvyšuje komfort při jízdě terénem, snižuje únavu, a hlavně omezuje vliv tlakové vlny při výbuchu miny.
Vozidlo Lazar 2 pohání řadový vznětový šestiválec Cummins ISM 500 se zdvihovým objemem 10,8 l a výkonem 500 koní (373 kW) při 2100 ot/min. Motor je přeplňovaný turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek a umožňuje dosažení rychlosti údajně až 135 km/h, ale omezovač otáček nedovolí překročení rychlosti 110 km/h.
Soutěž na dodávku odpružení, hnacích hřídelí, převodovek a řízení vyhrála irská společnost Timoney Company. Vozidlo je vybavené systémem centrálního dofukování pneumatik a regulací tlaku z místa řidiče. Dodávku sad run-flat pneumatik, umožňujících dojetí po ráfku, vysoutěžila britská společnost Tyron.
Pancéřování MRAV Lazar 2 je modulární. V základní verzi má korba balistickou odolnost odolnost úroveň 2, stejně jako odolnost proti minám, což zajišťuje mužům uvnitř bezpečnost při explozi 6 kg protitankové miny pod kolem nebo dnem vozidla. Pomocí přídavného pancéřování je možné zvýšit balistickou odolnost na úroveň 4 a odolnost proti minám na úroveň 3.
Vozidlo je vybaveno klimatizací a přetlakovým filtroventilačním systémem, který zajišťuje armádním verzím ochranu před účinky zbraní hromadného ničení a četníkům umožňuje práci v prostorech zamořených slzným plynem. Ochranu před požárem zajišťuje automatický hasicí systém s čidly a tryskami v motorovém prostoru i prostoru osádky a výsadku.