Středa 15. července 2020, svátek má Jindřich
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Středa 15. července 2020 Jindřich

Diskuse k článku

Ruský expres. Na nejdelší lince předválečných ČSA létaly moderní dřeváky

K zajímavé prvorepublikové historii Československých aerolinií patří otevření jejich tehdejší nejdelší linky Praha – Moskva, kterou provozovaly společně s Aeroflotem. ČSA na ni nasadily elegantní britské letouny Airspeed Envoy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V31á79c14l83a20v 37P94c26h25á33l42e85k 8586312771192

Krásné éro R^

Dotaz: proč tehdy ztratily aerolinky zájem o Aero 204? Podle fotek také vypadá velmi vyspěle R^

0/0
31.3.2020 12:08

P72e48t82r 22H81u82l14k68a 1560660234832

Kouknul jsem k panu Němečkovi a tam píše, ČSA nepříznivě ovlivnovaly vývoj. Např trvalý na zastaralých motorech. Taky zatahovaci podvozek z Francie vázl.

0/0
31.3.2020 12:24

R86i40c13h96a35r78d 22M27r69a95z92e84k 8808800279691

Naadherne eeo, diky za tip na RC model se zajimavou historii predlohy a ceskoslovenskou imatrikulaci.

0/0
30.3.2020 20:31

P20a13v33e73l 73V91i17n25a42r27č97í48k 5952987247633

Ak v 36-tom dokázala Aerovka vyrobiť niečo tak krásne a moderné, ako tá 204-ka a po svete už lietali dolnoplošníky, prečo si čs. armáda objednala ako stíhačku Aviu B-534?!!! A hlavne, prečo ten kontrakt nezmenila, keď bolo jasné, že tie lietadlá nemôžu konkurovať Luftwaffe?!

0/0
30.3.2020 10:53

R69i81c41h37a92r38d 87A32u51b65r91e12c52h88t 8370110128867

Protože Luftwaffe tou dobou stále používala převážně stíhací dvouplošníky, protože byla dost konzervativní, a protože nemůžete objednat něco, co vám nikdo nenabídl.

0/0
30.3.2020 12:33

M98a45r62e89k 19Š23t48ě94t81k91a 4601238772723

MNO si právě v roce 1936 objednalo prototyp stíhacího dolnoplošníku B-35, jeho vývoj se ale přes různé problémy zpozdil, např. povůdně zamýšlený výkonnější motor, zatahovací podvozek + třeba také neochota Francouzů prodat nám licenci na kanón HS-404. Takže MNO dál objednávalo B-534.

+1/0
30.3.2020 16:55

R95o77b31e20r97t 84V41á27l73e44k 7511310360257

Tak jako dnes, lobbying zájmových skupin. Škoda Plzeň výhradní dovozce (moožná i výrobce) motorů Hispano Suiza 12 nedovolil prodej jiným továrnám. Tak se vyráběla B-534, která měla spoustu problémů, ale vyráběla se. Zkušenosti s jednoplošnými celokovovými letadly nebyly, i B-35 měla dost dřeva a plátna.

+3/0
31.3.2020 8:10

P23e89t37r 69H47u93l22k25a 1270170914312

Ze dřeva byla i letadla patřící za války mezi špičku. Od pasu Mosquito, nebo Lavočkiny 5 a 7. Tam bych jádro pudla nehledal. Horší ty motory a taky zatahovací podvozky nebyly úplně běžnou věcí.

0/0
31.3.2020 22:19

P24e54t43r 16H40u90l51k23a 1380550214162

To Aero vypadá ještě o dost líp. Kdoví, proč se neujalo.

+1/0
30.3.2020 10:38

J90a13n 12W66i28m87m54e67r 8907215786689

Příjemný článek mezi těmi všemi koronovirodepresivními... jen se, prosím vás, Technete, nenechte uvrtat do té Premium hovadiny...;-)

+4/0
30.3.2020 9:49

S11i32l52v39i78e 82H61r13a13b16o62v27s72k40a 5374208406848

Krásné stroje.

+4/0
29.3.2020 13:33

A11d83a43m 26Ř63e56ž89á20b58e98k 5282460620320

No to je hezky vsechno tohleto, ale co koronavir?:)

0/−2
29.3.2020 12:10

M42a63r47t39i67n 97K83r59o71u58p13a 2861963489480

Co koronavir? Ale jmelí. ;-)

+11/0
29.3.2020 14:01

V54l57a26d57i59m36í76r 83J66a16n88ů 2823878729136

Adam: musíš na jinou stránku!

0/0
29.3.2020 15:07

J13o83z68e98f 93B40e76v89i80l71a85q27u34a 9715679601681

Opäť zaujímavý článok o skutočnostiach, po ktorých bežným "smrteľníkom" nenapadne pátrať!R^

Len dve poznámky:

1. Ako asi reagovali v 30.rokoch v SSSR na názov "Ruský expres" ?;-);-D

2."Odbočka" do rumunskej Kluže na trati Praha-Moskva sa zdá byť pri existencii "Rumunského expresu" trochu zvláštna...Trasa Praha-Užhorod-Kijev-Moskva by sa bez tej Kluže časovo podstatne skrátila.:-/

+3/0
29.3.2020 11:24
Foto

P92a70v19e54l 70B29r15u71s 8150856637716

Technet NIKDY nezklame. je to skvělé, jak to děláte R^R^R^R^R^ poděkování redakci.

+9/0
29.3.2020 10:32

Snažím se naučit mít jizvy po popálení ráda, říká Týnuš Třešničková

Premium Byl to okamžik. Vteřina, v níž ji ožehly plameny. Vlasy, krk, ruce, obličej... Ten krásný obličej, který ji živí. Jedna...

Největší slabiny ojetých dodávek. Přinášíme přehled nejporuchovějších vozů

Premium Dodávky byly stvořeny pro práci. Najedou mnohem více kilometrů než osobní auta, a to v náročných podmínkách. Ne všechna...

VELKÝ TEST ZOO: přehled cen, zvířat i atrakcí. Přijeďte, pomůžete!

Premium Mají otevřeno 365 dní v roce, ať praží slunce, nebo se žení čerti. Na několik týdnů je zavřel až koronavirus. Chcete...