Diskuze
OBRAZEM: Mohutné lokomotivy EP-2 udivovaly výkonem i technickým řešením
Děkujeme za pochopení.
M29i40l72o95š 71Z94i39k77m20u68n54d
Vůbec jsem z toho nepadnul na zadek. Škoda Plzeň vyráběla pro Sovětský svaz silnější lokomotivy, dvoudílné jezdily běžně z Moskvy do Leningradu až 200km/hod.
Myslím si, že všímat si domácího prostředí a umu lidí v našich firmách je zajímavější a inspirativnější. Než opisovat lacině články ze světa.
J69a70n 57S61t47o53d95o26l54a
A kdy byly vyrobeny lokomotivy pro SSSR? Tyhle totiž jezdí od roku 1919, v době, kdy nejspíš vznikly ty ve Škodovce, už byly ty americké vyřazené z provozu :-)
Jinak je tu o lokomotivách a dráhách článek několikrát do týdne, často i o domácích.
E52r90i74k 26L31e33v96i24n97s92k17ý
Když už jsem se zabral do studia "bipolárních" lokomotiv, zjistil jsem, že EP-2 nebyly první ani jediné s tímto technickým řešením. ALCO a GE už deset let předtím dodávaly pro New York Central Railroad tzv. S-Motors a později T-motors se stejně řešenými motory na osách náprav. Ale je fakt, že ty nebyly tak impozantní.
M32i45r97o30s42l67a72v 25P59e37t60e87r21k11a
vsak taky v OpenTTD je za hvezdu hned jak se "objevi na trhu" a trvanlivost dlouha, nez to ma smysl necim nahradit
P73a68v44e37l 64S56o73v48i97č24k79a
Ano. V době, kdy většina (a možná všechny) osobní vozy měly jen parní topení to bylo časté řešení jak tyto vozy vytápět. Přidávalo se to i do dieselů a třeba ještě SDP40F vyráběná už pro Amtrak v 70. letech také měla parní topení. U nás to byla také klasika např. u řad 751 a 753. Dalším řešením byly extra vytápěcí vozy, ve kterých byl schovaný starý kotel z parní lokomotivy.
M27i61c32h33a72l 37Z29e79t79e79k
Jako nejlepší a nadčasový se ukázal Spragueho závěs motoru na tlapových ložiscích a převod ozubenými koly.
K66a26r90e12l 63N24o71v68á38k
Proto se dnes už nepoužívá. Byl to největší zdroj problému na pojezdu lok.
E84r32i11k 44L58e75v62i91n76s21k98ý
Nedalo mi to a musel jsem si najít, proč se tak chlubili primitivním bipolárním motorem. Rotor na ose pochopitelně nebyl odpružený a upevnit k tomu napevno i stator by znamenalo velkou neodpruženou hmotu a mizerné jízdní vlastnosti. Takže stator byl v odpruženém rámu podvozku. To ale znamenalo, že se osa rotoru vůči statoru mohla vertikálně pohybovat i naklánět. To by s vícepólovým statorem nešlo. Tak použili starý dobrý dvoupólový stator, póly byly kolem osy ze stran a rotor se tak mohl mezi póly statoru hýbat nahoru a dolů. Tím dosáhli odpruženého podvozku bez převodů.
R76i60c23h80a70r59d 78P35o90l39á19š94e21k
Ne že bych tomu až tak rozuměl, ale kdysi dávno jsem se vyučil jako elektromechanik na dieselektrických lokomotivách a na každé ose seděl jeden trakční motor a nikde nebyla žádná převodovka. Takže mi to přijde jako zcela běžná věc.
Zázrak! NASA po pěti měsících obdržela od sondy Voyager smysluplnou zprávu
Když se v únoru letošního roku stále nedařilo navázat smysluplnou komunikaci s jedním z...
Herečce Slávce Budínové by bylo 100 let. Zemřela opuštěná, bez zájmu veřejnosti
Před 100 lety, 21. dubna 1924, se v Ostravě narodila známá česká herečka Slávka Budínová.
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Znovuzrození japonských letadlových lodí. Ve výzbroji budou mít F-35B
Japonsko má ve své ústavě zakázáno vlastnit ofenzivní zbraně, jako jsou letadlové lodě. Doba...
Unikátní exkurze. Nahlédněte do francouzské jaderné ponorky před vyplutím
Není obvyklé, aby reportéři mohli nahlédnout do jaderné ponorky v aktivní službě. Agentura AP nyní...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Proč umělá inteligence lže a proč kvůli ní zhloupneme. Počítačový expert vypráví
Premium Zatímco průmyslová revoluce zaváděla masivní využití strojů, které nahradily lidské svaly, nyní...
Učili jsme se od alpských záchranářů, líčí pilot počátky letecké záchranky
Exkluzivně Za kniplem vrtulníku strávil přes 9 250 hodin. Stál u zrodu letecké záchranné služby, létal s...
Sphere jako osmý div světa? Zábavní komplex ve Vegas je technologický zážitek
Uvidíte v ní famózní obraz s nejvyšším rozlišením na světě, do uší zahraje sto šedesát tisíc...
POZOR VLAK: Slavíme půl století pražského metra, vznikla k tomu unikátní hra
Pro Československo, a především pro Prahu, to byl slavný den, devátého května 1974 byl slavnostně...
Jiří Horák obnovil ČSSD a dovedl ji do parlamentu. Se Zemanem si nerozuměl
Před 100 lety se narodil Jiří Horák, který po sametové revoluci pomáhal znovuobnovit sociální...
Akční letáky
Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!