Záběr na dohořívající MD-90 s registrací B-17912 | foto: Taiwan Transportation Sefety Board

SERIÁL: Peklo začalo po dosednutí. Vyšetřování výbuchu na palubě bylo jako v detektivce

Celý článek jen pro členy

Chcete číst prémiové texty bez omezení?

Předplatit
Současná podoba letecké dopravy má za sebou dlouhý vývoj, jehož nedílnou součástí bohužel byla i letecká neštěstí. V novém seriálu Technetu vám postupně představíme události, které byly v tomto ohledu zcela zásadní. Jedním z omezení, která cestující vnímají obzvlášť nelibě, jsou předpisy o tom, co si mohou vzít na palubu letadla. Následující letecká nehoda je ukázkou toho, že přísnost je namístě a následky porušování předpisů mohou být fatální.
Lepší Premium

Řada cestujících považuje předpisy o povoleném obsahu zavazadel za zbytečnou buzeraci, ale podmínky v letadle se od těch na zemi značně liší a v případě potíží není kam utéct. Případ letu Uni Air 873 je z relativně nedávné doby, kdy již platila řada bezpečnostních opatření. Přesto snaha obejít předpisy na jedné straně a laxnost k plnění povinností na straně druhé vedly k havárii.

Datum: 24. srpna 1999
Mimořádná událost: požár na palubě
Letoun: McDonnell Douglas/Boeing MD-90
Registrace: B-17912
Operátor: Uni Air Taiwan
Let IATA: B7873
Počet lidí na palubě / raněných / mrtvých: 96 / 27 / 1

Dočtěte tento exkluzivní článek s předplatným iDNES Premium

Měsíční

89
Předplatit
Můžete kdykoliv zrušit

Roční

890
Předplatit
Ušetříte 178 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Dvouleté

1 690
Předplatit
Ušetříte 446 Kč oproti měsíčnímu předplatnému

Připojte se ještě dnes a získejte:

  • Neomezený přístup k obsahu iDNES.cz, Lidovky.cz a Expres.cz
  • Více než 50 000 prémiových článků od renomovaných autorů
  • Přístup k našim novinám a časopisům online a zdarma ve čtečce
Více o iDNES Premium
Máte už předplatné? Přihlásit se

Nehody, které změnily svět letecké dopravy