Provozovatel sociální sítě Facebook zpřísňuje pravidla pro zadávání reklamy na svých webových stránkách. Americký podnik tak reaguje na kritiku, že nechává až příliš snadno propagovat dodavatele falešných zpráv a senzacechtivých titulků.
Jak na blogu uvedla viceprezidentka pro globální marketing Carolyn Eversonová, největší sociální síť světa zavádí s okamžitou platností nové standardy, které jasněji definují, kdo může na Facebooku reklamu zadávat a s jakým obsahem. O jejich pravděpodobném zavedení jsme psali v srpnu zde.
V pravidlech je uvedeno, že vydavatelé budou muset dodržovat takzvané standardy komunity, jejichž cílem je zajistit, aby obsah byl autentický, nebyl urážlivý a byl v souladu s instrukcemi společnosti Facebook. S principy sítě je neslučitelné vydávat dezinformace a nepravdivé zprávy, obsah s násilným, sexuálním nebo jiným nevhodným zaměřením, stejně jako zobrazovat smrt, ponížení nebo oběti tragických událostí.
Na internetové reklamě se Facebook spolu s Googlem podílí zhruba dvěma pětinami. Společnost má dvě miliardy aktivních uživatelů.
Facebook je už delší dobu terčem kritiky jak kvůli nenávistným projevům, které přes svou síť zprostředkovává, tak kvůli shromažďování osobních údajů. Německo v červnu schválilo zákon umožňující pokutovat sociální sítě částkou až 50 milionů eur (1,3 miliardy korun), pokud nebudou odstraňovat nenávistné komentáře bezprostředně po jejich zveřejnění.
Španělsko tento týden společnosti Facebook vyměřilo pokutu 1,2 milionu eur (31,3 milionu korun) za to, že sbírá údaje o svých uživatelích bez jejich řádného souhlasu a aniž by je jednoznačně informoval, jak budou tato data použita.