Pět vlaků bude na olympiádě v Pekingu vozit cestující rychlostí 300 km/h

  0:01aktualizováno  0:01
V době konání olympijských her v srpnu letošního roku bude Peking a pobřežní Tianjin spojovat symbol vyspělé německé dopravy. Cestující budou vozit 200 metrů dlouhé vysokorychlostní expresy Velaro CN rychlostí až 300 km/h.

Velaro CN | foto: SiemensTechnet.cz

Osmivozové vysokorychlostní vlakové jednotky, vyrobené v Německu, se z přístavu Bremerhaven do Číny přepravují lodí. Loď s první dodávkou vysokorychlostní vlakové jednotky přistála v čínském přístavu Tjanjin koncem ledna letošního roku. Vlak uvede do provozu čínský partner společnosti Siemens ve městě Tangshan.

Velaro CN
Na cestě po moři se momentálně nachází druhý z celkem tří z Německa dodávaných vlaků. Do své cílové stanice by měl dorazit do konce března.

 Velaro CN
Nakládka 40 tun vážící a 25 metrů dlouhé skříně prvního vozu z celkem osmidílné vlakové jednotky CN na nákladní loď „Gjertrud Maersk“ trvala tři hodiny. Cesta z evropského Bremerhavenu do čínského přístavu Tianjin trvá šest týdnů.

Konstrukce Velara CN vychází z ICE 3

Na počátku stály vysokorychlostní vlakové jednotky ICE 3 Německých drah. Konstrukční a projektové práce na tomto projektu probíhaly v pobočkách společnosti Siemens v německém Erlangenu a Krefeldu-Uerdingenu.  Výroba prvních tří vlaků a důležitých komponent proběhne v Německu.

Na projektu i na technologické podpoře se podílí řada německých a evropských dodavatelů různých subsystémů a komponent vysokorychlostních jednotek, kteří rovněž s čínským partnerem spolupracují.

Dalších 57 jednotek vyrobí v Číně

Zároveň s dodávkami z Evropy se rozjíždí výroba 57 vlaků u čínského partnera, společnosti Tangshan Locomotive & Rolling Stock Works. První vlak vyrobený v Číně bude uvedený do provozu během měsíce dubna.

600 míst k sezení díky pěti sedadlům v řadě

U vlakové jednotky jsou jednotlivé části technického vybavení a pohonu distribuovány pod podlahu vlaku po celé jeho délce na rozdíl od tažených či hnaných vlaků (tzv. Push-Pull-koncept), u kterých se samostatné hnací vozidlo nachází pouze na začátku anebo na konci vlaku. Díky nové koncepci lze při stejné délce vlaku získat okolo 20 % více prostoru pro sedadla. V místě původních samostatných lokomotiv lze vytvořit další prostor pro cestující. U čínského Velara tak bylo možné navrhnout přes 600 míst k sezení. Široká vozová skříň umožňuje ve druhé třídě umístění pěti sedadel v řadě. Ve vlaku se dále nachází oddíl s bistrem, na který přímo navazuje první třída.

Přenos 8,8 MW výkonu motorů obstará 50% hnaných dvojkolí

Velaro CN 200 metrů dlouhé bude moci dosahovat cestovní rychlosti 300 km/h díky svému výkonu 8800 kW. Přenos hnací síly obstará 50 % hnaných dvojkolí. Vlak tak může zrychlovat lépe než vlaky tažené lokomotivou. Tento koncept pohonu umožňuje tomuto vozidlu jízdu i na strmých traťových úsecích s převýšením až 40 promile.

Elektrická brzda rekuperuje energii zpět do sítě, což vede k dodatečné úspoře elektrické energie a nákladů. Vlakový zabezpečovací systém je postaven na evropském systému ETCS a bude společností Siemens speciálně modifikován pro čínské tratě.

  • Nejčtenější

Poslední přistání chtěli utajit. Přístroje se tak třásly, že nešly odečíst

Do přistání zbývá 20 sekund a i teď přijde celá akce kapitánovi Kallbachovi jako šílený nápad. Krátká a ještě ke všemu...

Příprava na šílené přistání. IL-62 bude doslova lízat vrcholky stromů

Osmdesátitunový Iljušin IL-62 přistál na hrbolaté travnaté louce na kopci za lesem. To není začátek nepovedeného vtipu,...

Nejlepší zkratka, kterou neznáte. Snímek obrazovky oříznete za sekundu

Jak nejrychleji udělat screenshot? Na vytvoření snímku obrazovky existuje řada specializovaných programů. Pokud ale...

Model dronu Airbusu ukazuje technologie budoucí evropské stíhačky

Společnost Airbus v jihoněmeckém Manchingu odtajnila program bezosádkového stealth letadla LOUT (Low Observable UAV...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Fatální omyl. Jak Američané napadli Rusy a zabili generála Kotova

Mezi nepříjemné válečné omyly patří střelba do vlastních řad, případně po spojencích. Jedna taková událost se stala i...

Premium

Konzumace jídla několikrát denně je klišé, tvrdí výživový poradce Fořt

Napsal více než dvacet knih o zdravém životním stylu a boji s obezitou. Petr Fořt tvrdí, že žádný obecně platný návod...

Premium

Test celoročních pneumatik. Jak si vedou za sucha, za mokra a na sněhu

K celoročním pneumatikám výrobci přistupovali po dlouhá léta macešsky. Konečně se však vrátily do jejich přízně....

Premium

Pes celý život čeká na to, až ho někdo sprdne, říká veterinář

Do své ordinace v centru Prahy dochází den co den už 22 let, aby znovu na nohy postavil čtyřnohé domácí mazlíčky. „I...

  • Další z rubriky

Tipy na zajímavé weby: objevte funkční e-shopy k prodeji i oblíbené spoty

Tržiště e-shopů. I tak by se dal nazvat server Eshopiště.cz, kde majitelé prodávají své internetové obchody a zájemci...

Agenti rozbili největší síť šiřitelů dětského porna. Stopovali bitcoiny

Americké ministerstvo spravedlnosti oznámilo rozbití sítě zločinců, kteří vytvářeli a kupovali dětskou pornografii....

Rusko chystá vlastní internet, aby se mohlo odpojit od celosvětového

Po vzoru „velkého čínského firewallu“ má vzniknout i uzavřená ruská internetová sít. Tento projekt nyní dostal zelenou....

Facebook zaútočil na Snapchat, vytvořil novou aplikaci Threads

Americká internetová společnost Facebook spouští novou komunikační aplikaci s názvem Threads určenou uživatelům služby...

Akční letáky
Akční letáky

Prohlédněte si akční letáky všech obchodů hezky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz