Rekord byl vytvořen na 115 kilometrů dlouhé traťi mezi městy Tianjin a Peking (Beijing) a to těsně před jejím otevřením pro pravidelný provoz. Jízda trvala jen 25 minut a 10 vteřin a vysokorychlostní jednotka CRH 3 na ní dosáhla rychlosti 394,3 km/h.
Vlak opustil zastávku ve městě Beijing v 8:55 ráno 24.června a o 20 minut později byl již za přítomnosti čínského ministra železnic, pana Liu Zhijuna, překonán starý rekord. Vlak dosáhl nového v hodnotě 394,3 km/h na zpáteční cestě.
Jelikož je Tjanjin přístavní město, vlak cestoval prakticky na úrovni hladiny moře, což s sebou přináší větší odpor vzduchu. Hodnota rekordu má velký význam také proto, že Velaro pro Čínu jsou širší a těžší než Velaro pro Španělsko, kde souprava dosáhla rychlosti 404 km/h.
Pět vysokorychlostních vlakových jednotek CRH 3 bude nasazeno na přepravu mezi oběma olympijskými sportovišti od 1. srpna.
Čínské železnice si celkem objednaly 60 vysokorychlostních vlakových jednotek Velaro. První tři byly zhotoveny ve výrobním závodě společnosti Siemens v Krefeldu v Německu, zatímco ostatních 57 jednotek vyrobí závod Tangshan Locomotive & Rolling Stock Works v čínském městě Tangshan.
Maglev v Šanghaji (používá se také označení Transrapid) dosahuje s cestujícími maximální rychlosti 431km/h na trati mezi mezinárodním letištěm Pudong International a vnitřní aglomerací Šanghaje. Nejezdí po kolejích, ale používá technologii vznášení způsobenou odpudivými účinky magnetického pole od německé firmy Siemens. Jedná se také o jeden z železničních rekordů; vzhledem k technologii spadá do jiné kategorie.