Pondělí 6. dubna 2020, svátek má Vendula
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. dubna 2020 Vendula

Facebook zablokuje reklamy na léčbu koronaviru. Twitter vydává upozornění

  9:06aktualizováno  9:06
Facebook v rámci boje s falešnými zprávami nechce dávat prostor zavádějícím reklamám souvisejícím s koronavirem. Především těm, které slibují léčbu této nemoci, nebo vyvolávají paniku. I další sociální sítě se snaží omezit množství lživých informací souvisejících s tímto onemocněním.

Sociální sítě bojují proti dezinformacím kolem koronaviru. | foto: Vox/TwitterProfimedia.cz

V polovině února uspořádala Světová zdravotnická organizace (WHO) celodenní mítink se zástupci technologických gigantů včetně Facebooku, Amazonu a Googlu, jehož cílem bylo projednat možnosti společného postupu proti šíření koronaviru COVID-19. Hlavním tématem schůzky podle CNBC bylo omezování dezinformací spojených s novým virem, který se z Číny postupně dostal do mnoha dalších zemí.

Patrně i na základě této schůzky se Facebook rozhodl, že přistoupí k omezení reklam, které souvisejí s koronavirem, respektive slouží k propagaci lživých nebo zavádějících produktů, služeb či informací.

Facebook reaguje na šíření COVID-19

Facebook reaguje na šíření COVID-19

 „Nedávno jsme zavedli pravidlo, které zakazuje reklamy odkazující na koronavirus a vytvářejí pocit naléhavosti, jako je naznačování omezené nabídky nebo zajištění léčby či prevence. Také máme zásady pro platformy, jako je Marketplace, kde podobné chování zakazujeme,“ uvedl mluvčí Facebooku pro server Business Insider.

Již dříve začal Facebook využívat faktografickou kontrolu k potlačení lživých a zavádějících informací na hlavní stránce (newsfeed) uživatele o tomto virovém onemocnění.

„Jelikož zdravotnické organizace po celém světě vydávají nové pokyny a varování týkající se koronaviru (COVID-19), pokračujeme v naší práci s cílem informovat lidi zprávami od regionálních a místních zdravotnických organizací a omezit šíření dezinformací a škodlivého obsahu viru,“ píše Facebook na svém blogu.

Právě sociální sítě jsou nyní plné různých dezinformací a falešných zpráv, které mohou vyvolávat paniku a falešnou naději na nalezení léku na tuto nemoc (o hledání léku si můžete přečíst zde).

Twitter při vyhledávání slova coronavirus nabízí v USA odkaz na tamní Ústav...

Twitter při vyhledávání slova coronavirus nabízí v USA odkaz na tamní Ústav národního zdraví (CDC)

I proto se podobně jako Facebook snaží bojovat s falešnými zprávami i Twitter, například tím, že při vyhledávání dává ve Spojených státech odkaz na  Ústav národního zdraví (CDC).

„Vzhledem k rychle se rozvíjející povaze problému a rostoucí mezinárodní reakci jsme spustili nový specializovaný vyhledávací dotaz, abychom zajistili, že když se budete snažit najít informace o #coronavirus, setkáte se nejprve s důvěryhodnými informacemi,“ psal již na konci ledna Twitter. V té době se na jeho síti objevilo asi 15 milionů zmínek se slovem coronavirus.

Jednání s WHO v sídle Facebooku

Výše zmíněné setkání velkých internetových firem se odehrálo v centrále Facebooku v kalifornském Menlo Parku. Podle nejmenovaných zdrojů CNBC obeznámených s jeho průběhem zde byli kromě tří již zmíněných společností také zástupci mobilního operátora Verizon, sociální sítě Twitter či platformy YouTube.

„WHO na schůzce s účastníky sdílela informace o své odpovědi na koronavirus a ostatní popsali své vlastní nápady, co se týče epidemie,“ popisuje CNBC. Zásadním tématem diskuzí byly údajně kroky jednotlivých společností ve snaze omezit šíření dezinformací. Aktéři se také dohodli, že nebudou veřejně hovořit o interních opatřeních ostatních firem, neboť mnohé ze zastoupených firem si navzájem konkurují.

Dezinformace nedávno označil za jeden z problémů při boji proti epidemii nového typu koronaviru i generální ředitel WHO Tedros Adhanom Ghebreyesus. „Ve WHO nebojujeme jen s virem, bojujeme také s trolly a konspiračními teoriemi,“ prohlásil.

Andy Pattinson, který zdravotnickou organizaci zastupoval na jednání s představiteli Silicon Valley, ovšem hovořil o „změně nálady“ a zvýšeném úsilí technologických lídrů. Těm prý nabídl pomoc s ověřováním informací, které samy platformy nebo jejich uživatelé zveřejňují, aby společnosti nemusely spoléhat na třetí strany.

Autoři: ,

Přechod na DVB-T2

Od 27. 11. probíhá postupný přechod na vysílací standard DVB-T2. Proces by měl být dokončen do poloviny roku 2020. Diváci si tak musí pořídit televizi s podporou kódování H.265 (HEVC) nebo starší televizi doplnit vhodným set-top boxem.

  • Nejčtenější

Česko patrně srazilo míru nakažlivosti viru na méně než polovinu

Model českých odborníků tvrdí, že v Česku se výrazně zpomalilo šíření viru SARS-CoV-2. Podle jejich údajů klesla...

Premium

INTERAKTIVNÍ GRAF: Porovnejte, jak se koronavirus šíří v různých zemích

Statistik, jak se šíří pandemie nového koronaviru, existují spousty. Někdy je ale těžké dát různá čísla do kontextu....

USA na čele, Čína přizná další nemocné. Vývoj pandemie v grafech

Těžiště současné pandemie koronaviru zůstává ve vyspělém světě, rychlý růst případů zažívají především USA, a není to...

Potíže ve vzduchu i na zemi. Letectví zažívá pád a neví, kde leží dno

Letecký provoz nad Evropou se v posledních týdnech prakticky zastavil. Do hlubokých potíží se přitom neřítí jen...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Webkamery jsou vyprodány. Vyrobit si ji ale můžete i z chytrého telefonu

Jedna z věcí, po které se v uplynulých dnech v e-shopech doslova zaprášilo, jsou webové kamery – ve většině obchodů...

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

  • Další z rubriky

Koronavirus internet neohrozí. Neshodí ho videohovory, filmy ani Fortnite

Denní provoz na českém i světovém internetu se zvyšuje. Podíl na tom má práce a škola z domova, ale na druhou stranu...

Web ministerstva zdravotnictví má problém. Nefungují odkazy z Facebooku

Web ministerstva zdravotnictví nabízí aktuální informace o šíření koronaviru v Česku. Řada lidí však místo nich uvidí...

Tipy na zajímavé weby: naučte se vařit levně, ale ne lacině

Web Skromnákuchyně.cz ukazuje, jak lze v dnešní době vařit chutná jídla a přitom neutrácet horentní sumy. Kdo bude...

Dejte si pozor na hackery zneužívající pandemii. Slibují informace i pomoc

Ani v době koronavirové si nedávají útočníci pokoj a snaží se proniknout do vašeho počítače. Zneužívají k tomu i to, že...

Česko patrně srazilo míru nakažlivosti viru na méně než polovinu

Model českých odborníků tvrdí, že v Česku se výrazně zpomalilo šíření viru SARS-CoV-2. Podle jejich údajů klesla...

Schillerová: Podpora OSVČ bude plošná, podmínka poklesu příjmů zmizí

Ministryně financí Alena Schillerová chystá po tlaku ze strany živnostníků výrazné zmírnění podmínek pro přiznání...

Služba kontroluje práci z domova. Jejímu výrobci lidé spílají

Koronavirus ji firmám vnutil, jenže mnohé firmy mají pocit, že kvůli práci z domova ztrácejí nad pracovní silou dohled....

Ornella Koktová je podruhé maminkou. Dítě dostalo severské jméno

Ornella Koktová (27) je dvojnásobnou maminkou. Po synovi Quentinovi (7) přivítali šťastní rodiče 1. dubna na svět...

Vznikne generace superšetřílků? Koronavirus možná změní návyky lidí

Pandemie COVID-19 by podle analytiků do budoucna mohla značně proměnit světovou ekonomiku. Lidé podle nich nejspíš...