Facebook mění značku, chce jasně odlišit síť od firmy

  10:20aktualizováno  10:20
Společnost Facebook se rozhodla, že vytvoří nový vizuál značky, který ji bude reprezentovat. Sociální síti zůstane ta dosavadní.

Firma, která vlastní sítě Facebook, Instagram, WhatsApp i výrobce virtuálních brýlí Oculus, chce být na první pohled rozpoznatelná od své největší sociální sítě, která vznikla před zhruba patnácti lety.

„Aktualizujeme značku naší společnosti tak, aby byla jasně odlišitelná od produktů vytvářených ve Facebooku. Představujeme nové firemní logo a více tak odlišujeme společnost Facebook od aplikace Facebook, která si i nadále zachová vlastní logo,“ píše se v prohlášení Facebooku.

Fotogalerie

Nové logo sice stále nese značku Facebook, ale má jiné, na míru vytvořené písmo. Má zaoblené rohy a je otevřené. Logo je také celé psané velkými písmeny, což je rozdíl od sociální sítě, která má velké jen první písmeno. Jedním z důvodů je i to, aby bylo možné logicky vytvořil zkratku FB.

Značka společnosti nebude mít jednotnou barvu, bude se měnit v závislosti na produktu. Facebook tak chce vytvořil jasnější vztah mezi ní a jejími výrobky.

„Značku jsme vylepšili díky spolupráci s designéry napříč celou společností, abychom zajistili, že bude fungovat v produktových, hardwarových, marketingových a fyzických oblastech,“ popisují vznik značky lidé z Facebooku.

Podle nich nový design stojí na třech hlavních pilířích:

  • Jasnost: značka, která zjednodušuje a buduje porozumění.
  • Empatie: systém, který respektuje kontext a prostředí.
  • Kreativní prostor: design, který podporuje lidi a jejich příběhy.
Rozdíl mezi „starou“ a „novou“ modrou je vidět na první pohled. Takto vypadá v...

Rozdíl mezi „starou“ a „novou“ ikonou Facebooku

Letos je to již druhá velká změna v této oblasti. Na jaře firma oznámila úpravu loga Facebooku, když místo čtvercového tvaru s písmenem „f“ ukázala uživatelům kulaté logo se světlejší modrou barvou.

Značka má ukázat velikost firmy Facebook

Firma již dříve chtěla nějakým způsobem ukázat, že všechny produkty jsou vyvíjeny pod hlavičkou jedné společnosti a jejich vývojáři úzce spolupracují. Letos v červnu tak u těchto produktů začala přidávat označení „made by Facebook“ (vyrobeno Facebookem).

Novým logem chce dát společnost Facebook jasně vědět především svým obchodním partnerům, že je zaštiťující organizací pro osm produktů (Facebook, Messenger, Instagram, WhatsApp, Oculus, Workplace, Portal a Calibra).

Nová značka se objeví v následujících týdnech v rámci produktů a marketingových materiálů, včetně nového webu společnosti.

Autor:

Přechod na DVB-T2

Od 27. 11. bude zahájen postupný přechod na vysílací standard DVB-T2. Proces by měl být dokončen do poloviny roku 2020. Diváci si tak musí pořídit televizi s podporou kódování H.265 (HEVC) nebo starší televizi doplnit vhodným set-top boxem.

  • Nejčtenější

Sílu nesmíte použít! Gorbačov v listopadu 1989 vyhrožoval KSČ tanky

Konec socialistických režimů ve střední a východní Evropě přišel nečekaně rychle i díky pasivitě Sovětského svazu. Jeho...

Premium

Špičkový výrobek i po letech funguje. Kvůli hloupé chybě je však k ničemu

Snoubení spotřební elektroniky a počítačů provázely porodní bolesti, které jsou z dnešního pohledu absurdní a...

Nenechal se vyprovokovat, stejně ho StB uvěznila. Ze strachu se zabil

Poslední byli z komunistického vězení propuštěni až na jaře v roce 1990. Říkalo se jim „iniciativníci“ a StB po nich v...

Příjemné roky u pumpy? Na trh vstupuje ropa z nových nalezišť

Těžaře ropy zřejmě čekají poměrně těžké roky, spotřebitele naopak příjemnější. Suroviny na trhu v příštích letech...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Sovětský bizár: stíhací dvouplošníky s pomocnými proudovými motory

V Sovětském svazu se v letech druhé světové války odehrály zajímavé, ale z praktického hlediska víceméně neperspektivní...

Premium

Test kebabů: Hovězí maso, které nedávno ještě kdákalo, i nadměrné množství soli

Orientální kebab by mohl být zdravější alternativou smažených hamburgerů a hranolků. Jenže to by musel být připravován...

Premium

Tajemství zdraví je ukryto v mezilidských vztazích, tvrdí psycholog Ptáček

Jakým způsobem žijeme a přistupujeme ke svému okolí, máme vlastně z velké části předurčené. Ovlivnit nás může nejen...

Premium

Nikdo dodnes neví, kolik těch holek zůstalo zakopaných. Starosta Dubí vzpomíná

„Devadesátky“ a přelom tisíciletí byly v Dubí na Teplicku divoká léta. Řádili tu pasáci prostitutek a mafiáni. Město se...

  • Další z rubriky

Internet mají 4 miliardy lidí, v jeho dosahu je však téměř celé lidstvo

Mezinárodní telekomunikační unie zveřejnila výsledky studie o využití internetu. Vyplynulo z nich, že se nyní k...

Twitter zakáže politickou reklamu. Rusko a Trump si hned stěžovali

Twitter zakáže veškerou politickou reklamu. Opatření začne platit od 22. listopadu. Oznámil to, pochopitelně i na...

O2 TV bude k internetu zdarma, ale bez sportu. Mnozí budou zklamáni

Středeční zápas Ligy mistrů mezi Slávií a Barcelonou přinesl IPTV platformě od O2 rekordní počet diváků. Firma zároveň...

Facebook maže problematické účty. Letos již zakročil proti pěti miliardám

Facebook zveřejnil pravidelné statistiky, v nichž ukazuje, jak bojuje se závadným obsahem na svých stránkách a nově i...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz